torhaa Skrevet 23. juli 2009 Skrevet 23. juli 2009 Arild Andersen har laget to forskjellige bestillingsverk, et til Nattjazz i Bergen samt et til Vossajazz. Disse har en del elementer fra jazz, folkemusikk, klassisk (Grieg) samt noe internasjonalt inspirasjon, altså et herlig brygg! Har ikke CDene foran meg her jeg er nå, men mener å huske den ene heter Sagn, mener den andre heter Arv (inspirert av de samme folketonene som Grieg tok utgangspunkt i). Samarbeidsprosjekter med Kristen Bråthen Berg (folkemusiker), Nana Vasconcelos (percussion) Bugge (! Det må jo være bra for trådstarter) Wesseltoft m.fl. Sjekk ut f.eks. http://www.gubemusic.com/?grid=131&album=847 Har hørt gjennom Arv via Spotify nå, og må si at dette var veldig, veldig bra! Minner meg litt om Jan Garbarek. Takk for tipset. Siter
Dag G - Evje Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Adler skrev: Hvis du liker mykt sognemål, så har Olav Stedje laget mye bra. Når han synger Nattergal i duett med Mia Gundersen, da blir det vått øye hos den tøffeste tinderangler. Ellers er det mye norsk-inspirert musikk som fremføres på engelsk, av f.eks Dimmu Borgir, Nightwish, osv . . Nightwish er ikke et norsk band. De kommer fra Finland. Kvaliteten er dessverre kraftig redusert etter at vokalisten Tarja Turunen ble sparket ut for et par år siden. . . Siter
martin.m Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Har hørt gjennom Arv via Spotify nå, og må si at dette var veldig, veldig bra! Minner meg litt om Jan Garbarek. Takk for tipset. Bare hyggelig, torhaa Flott musikk til bruk i fjellheimen eller til kun ren lytterglede. Var tilstede på Vossajazzfremføringen av Sagn i begynnelsen av 90-årene, var riktignok på jobb men det var en fantastisk konsertopplevelse! Likeså med Arv. Siter
GeirMU Skrevet 25. juli 2009 Skrevet 25. juli 2009 Innen sjangeren eksperimentell gammeldans/folkemusikk syns jeg Dalakopa er geniale. Lydklipp (Internet Explorer): http://mp3.platekompaniet.no/site/web3/view.ftl?page=product&productId=448822 Siter
Bugge Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Skrevet 31. juli 2009 Når jeg sa norsk musikk så er det egentlig bare norsk musikk generelt.. Det måtte ikke være hverken den ene eller den andre sjangeren, selv om litt folkete ville være passe ombord på en fembøring. Har prøvd å lete opp litt av hvert her og det er jaggu mye bra ute og går! Endte forresten opp med mye Storm Weather Shanty Choir. Hørte ikke på så veldig mye, men det vi hørte på lærte vi sånn halvveis utenom, halveis dikta opp, og sto og skrålte av full hals hver gang det var vind nok til å heise seil. Fantastisk! Et klamt ullteppe til seng på en dørk med et seil gnidd inn i sauetalg anbefales. Du kan telle naglehoder gjennom ryggen men sover som en stein. Siter
jason Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 ingenting er som robert normann på en fin vinter kveld på fjellet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.