Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppunktet på Slettmarkhøe 15.07.2009


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på tur til Slettmarkhøe (2190 moh) fra Gjendebu 15.juli.

I "Norges fjelltopper over 2000 meter" står det at: "Sammen med Glittertinden er den den eneste 2000-metertoppen som er dekket av evig snø og is, så lenge det varer."

Jeg gikk først til det faste toppunktet og så ned derfra et par meter før det var en ganske slak bakke opp til toppunktet som også er markert på kartet. Været var ganske vekslende og dessverre hadde jeg noe tåke rundt toppunktet da jeg var der, men jeg hadde uansett følelse av at toppen av snøen der oppe ikke var noe høyere enn det faste toppunktet der varden står.

Nå blir det vel et par måneder til med snøsmelting der oppe, så da er det vel snart duket for at varden på Slettmarkhøe er høyest :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.