Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom min lokale utstyrs "pusher" i dag og han hadde en billig og liten dun sovepose som jeg ikke har sett omtalt før. Ferrino Lightec 750. Er det noen her som kjenner til disse?

Fakta - Ferrino Lightec 750:

• Vekt 750gr.
    Dun vekt 300gr (600 cuin)
    Pakket størrelse 15x21cm
    Temperatur 20/8/3/-11°C
    Pris 1899,-(selges for 1350,- av flere)

Sammenlignet med ME Xero 250:

• Vekt 600gr.
    Dun vekt 250gr (700cuin)
    Pakket størrelse 16x19cm
    Temperatur 25/8/4/-10°C
    Pris 2999,-

Annonse
Skrevet

Da har jeg kjøpt meg én Ferrino Lightec 750 for å testene den ut. Har dessverre ikke fått gjort annet enn prøvelagt i den, men sånn umiddelbart ser det ut for å være veldig mye pose for pengene..

Men så langt.

Fordeler:

• Billig (1350,- vs. 2995,-)
    Virker solid og bra kvalitet
    Lite pakkvolum (så og si tilsvarende Xero 250)
    Medfølgende kompressjonspose
    Forskjellige farger over og under
    Noe bredere enn Xero 250 - bedre plass

Ulemper:

• Kort glidelås, kun 90cm mot 140cm på Xero 250
    Ikke varmekrage
    Noe dårligere dun kvalitet som igjen gjør posen tyngre for å holde samme temp som Xero 250

Skrevet

LIGHTEC 750 DUVET

Vil si at jeg har testa denne bra, med sikkert borimot 100 netter fra -5 til +25. Synes den blir kald i minusgrader, men holder fint så lenge det er pluss, inne eller i et varmt sommer telt blir den litt varm pga at den ikke har full glidelås. pakkvolum og vekt er det ikke noe å si på.

Eneste problemet mitt er at jeg har prøvd å vaske den noe som ble mislykket så nå er den ferdig.

Synes en får veldig mye for pengene!

Kjøper glatt en til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.