fjellrypa Skrevet 16. juli 2009 Skrevet 16. juli 2009 Noen som har tips til lette fjellstøvler som holder tett? Jeg synes alltid sko/støvler, med eller uten Goretex o.l., trekker vann etter en tids bruk (kanskje fordi jeg bruker dem MYE). Noen som kjenner/har erfaring med Alfa Horn? Siter
ULoland Skrevet 16. juli 2009 Skrevet 16. juli 2009 Min erfaring er at det eneste som holder i lengden er lærstøvler som blir regjort og impregnert jevnlig (med voks og ikke spray). Dette krever da at man tar med voks på lengre turer, og behandler de underveis etter behov, men med godt impregnerte fjellstøvler / sko er det ikke noe problem og vasse rundt i vått / myrete terreng. Når det gjelder Alfa Horn så kjøpte jeg meg ett par slike i fjor vår, og de ble da brukt på to turer og fungerte fint, men etter to turer i sommer har de begynt å revne - stoffet fliser seg og løsner i sømmene, og jeg fikk beskjed der jeg kjøpte de at jeg ikke kunne butte de fordi de var over 1 år gamle, spilte ingen rolle at de kun er brukt på 3 korte dagsturer i marka, og en helgetur, så vi snakker om 3-4 mil totalt i lett terreng. Så jeg er tilbake på mine gamle lærstøvler der det er opp til meg å sørge for å impregnere de skikkelig. Siter
kis Skrevet 16. juli 2009 Skrevet 16. juli 2009 Bytt ullsokker hver 3-4 time, alltid tørr på bena Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.