Gå til innhold
  • Bli medlem

Dovrefjell Jegeren jaktdress? Trenger feedback..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med denne dressen?

Leste et gammelt innlegg på et annet forum at den var både vindtett, vanntett og robust. Eneste aberet var visstnok at buksa var litt for tett, pustet nesten ikke.

Ellers la jeg merke til at stoffet er rimelig lydløst, noe som gjør den godt egnet til smygjakt. Ikke så aller verst pris på den må jeg si...

PS. kjøpte forøvrig også et par Scarpa Ladakh GTX i dag, til tross for at jeg kjøpte en ny såle i skoene så merker jeg at det kjennes hardt ut på "fot-ballen" / festet til storetåen på høgresiden. Burde jeg bytte dem i noen andre? Skal brukes med 30kg sekk OG til jakt.

Mvh

ST

Annonse
Skrevet

Har brukt Jegern dressen siden i fjor høst.

Jeg har ingen ting å utsette på den. Jeg oppfatter ikke dressen til å være veldig tett, men jeg har ikke skapet fullt av alternativer å sammenlikne med heller.

Når jeg drar på tur tar jeg med Jegern dressen og lar alle andre klesalternativer bli igjen hjemme. Den er bra tett mot vind, holder bra tett mot regn og om den er i nærheten av samme slitesterkhet som andre dovrefjell klær jeg har hatt så er det toppscore der også. (Har aldri klart å slite ut et ytterplagg fra dovrefjell, noe "bruks skader" er det blitt men ikke slitt ut).

Dog kan den være noe i varmeste laget for sommer bruk.

I -12 grader på pilketur bruker jeg bare ett lag med Aclima ullundertøy under og fryser ikke på beina, på overkroppen har jeg da en ullgenser som mellomplagg.

I +30 på hardangervidda i starten på juli, med 30+ på ryggen ble buksa altfor varm og ble nok litt i tetteste laget, tror ikke at en bedre pustende bukse hadde vært stort bedre, da det var temperatur og aktivitet som nok var største kilden til våte bein av svette.

Jeg hadde kjøpt samme dressen igjen om den hadde tatt kvelden.

Skrevet

Høres ut som den svarer til oppfatningen jeg fikk av den i butikken. Skulle dog gjerne vært litt mer vanntett ettersom regn er noe vi har nok av her i Noway :wink:

Mitt andre alternativ er Stormberg Hunter på XXL. Virker også ut som noe i den samme duren bortsett fra tettere lommer.

Skrevet

Jeg har oppfattet denne til å være ganske tett i regn.

Var på tur i våres med truger og tryna på vei over et vann, endte med at jeg kjørte kneet ned i snøen. Da jeg kom meg på beina igjen oppdaget jeg at det var 15-20 cm vann i hullet hvor kneet mitt hadde vært og buksa var kliss våt, men jeg var tørr. Det hadde ikke trekt igjennom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.