snilen Skrevet 14. juli 2009 Skrevet 14. juli 2009 Jeg vurderer å gå Knutshø i Jotunheimen med folk som muligens kan få problem med klyvepunktet helt i starten. Mener å ha hørt at dette kan omgås via bjørkeskogen. Noen som kjenner denne omveien? Siter
500fjell Skrevet 14. juli 2009 Skrevet 14. juli 2009 Slik jeg har forstått det går omgåelsen til venstre i bjørkeskogen. Siter
eiva Skrevet 14. juli 2009 Skrevet 14. juli 2009 Du kan gå opp via skogen til venstre som 500fjell nevner. Jeg sjekket dette i pinsen og veien så ok ut. Men det kan være greit å vite at det kommer et punkt som er verre rett før toppen. Jeg lider av en mild form for høydeskrekk og vil si at det første punktet var lettere en det andre. Dessuten får du en aldri så liten mestringsfølelse ved å klare det første punktet som hjelper deg videre. Husk at du ikke finner drikkevann der oppe. Siter
snilen Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Skrevet 14. juli 2009 Jeg har gått her selv for noen år siden, men kan ikke huske noe klyving utover det punktet i starten. Det siste stedet rett før toppen er kanskje bare litt luftig uten å være vanskelig på noe vis? Takk for kjappe svar. Siter
Thor Skrevet 15. juli 2009 Skrevet 15. juli 2009 Joda, det er som eiva gir uttrykk for et parti før selve toppunktet hvor mange nok vil oppfatte dette som litt luftig. Men det ser verre ut på avstand enn det i realiteten viser seg å være. Dette pariet løser seg fint opp så snart man begynner å klyve, det er gode tak og ikke spesielt vanskelig. God tur - turen over Knutshøe skuffet aldri ! Thor Siter
Sola Skrevet 15. juli 2009 Skrevet 15. juli 2009 De to klyvepartiene er nokså like i luftighet, men den andre er litt lenger. Kan sees på bilde 6 og 18 fra vår tur. http://www.rogafjell.net/Rundt%20i%20Norge.htm#Knutshoe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.