Gå til innhold
  • Bli medlem

Slogen, Jakta og Skårasalen


April77

Anbefalte innlegg

Neida. Isøks er 99% overflødig. Vi rant ned breen på skoa - ikke noe stress.

Det har vært minst en redningsaksjon med helikopter på Slogen i år på grunn av at folk ikke har hatt med isøks når de sklir på turen ned. På en uke var det minst to lignende uhell som fort kunnne endt galt. Det er i hvert fall ikke noe "stress" å ta den med, og du kan skli brattere og fortere med en isøks enn uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere gått på en smell med å renne ned på snøen, så det gjør jeg ikke igjen uten isøks..

Noen som har oversikt over mulighetene på Jakta når det gjelder bestigning uten is/snø utstyr?

Drømmen lever fortsatt om Jakta og Slogen på to dager :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiriksun; gjekk Jakta og Slogen same dag så det skulle ikkje vere så vanskeleg å få til når ein først er på Sunnmøre :? Var 16 år den sommaren om det hjelp :D

Som essem skriv, snø i inste del av Konedalen men også eit lite felt oppe ved foten av sjølve fjellet. Ein kan gå rundt det, men råsa kryssar dette feltet som brukar å smelte vekk til august(alt etter snøforhold), ikkje særleg bratt men det var nettopp her det skjedde ei dødsulykke ikkje mange år tilbake der ein mann fall på snøen og sklei utfor ein hammar. Bruk isøks, men tau skal ikkje vere nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qme: Såpass ja.. Hehe, tror jeg skal forsøke å kjenne mine begrensninger på akkurat den der :D Men det hadde jo vært en fin utfordring.. kanskje til neste år.. :?

Skal ikke ha noen ulykke her, det kan se selv den beste, så utsetter nok turen til litt ut i august så er jeg i alle fall sikrere på at verste snøen er borte.

Takker for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint ann å gå der no, men klart er ikkje det beste veiret på Sunnmøre akkurat no; har regna i omlag ei veke no og variera med skodde i fjella. Jakta bør opplevast skoddefritt! :D (Det gjeld vel forøvrig dei fleste toppar, skal ein få full valuta :? Meldingane for søndag er bra då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.