gi Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Er det noen som har vært på tur eller kjørt over Aurlandsfjellet i det siste, som kan fortelle meg om det er skiføre fra veien mot Blåskavlen ennå? Siter
jarmol Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Køyrte ikkje heilt over, men her er eit bilde mot Blåskavlen fra Vardahaug (1339 moh) frå 28.juni: http://www.topptursiden.no/photogallery/Laerdal/15%20blaaskavlen.jpg Dette biletet er teke på ca. 1260-1280 meter, opp den siste breen til Vardahaug: http://www.topptursiden.no/photogallery/Laerdal/12%20siste%20breen%20mot%20toppen.jpg Vegen går vel opp til 1305 meter eller noko slikt, så eg vil tru du må gå litt til fots her og der, men at det går greitt på ski store deler av vegen. Siter
afe Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 Helga 26-28. juni var eg på skitur på Blåskavlen. Då var det 1,5 meter brøytekant ved Hornselvi, så det var litt å tære på, men det har jo vore varmt den siste veka.... Siter
jarmol Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 Helga 26-28. juni var eg på skitur på Blåskavlen. Då var det 1,5 meter brøytekant ved Hornselvi, så det var litt å tære på, men det har jo vore varmt den siste veka.... ai ai, då var det jaggu stor forskjell på nokre få kilometers avstand. trudde faktisk det hadde forsvunne meir der oppe også. i så fall må eg revurdere det mindre kvalifiserte tipset mitt om at ein kanskje måtte gå litt til fots her og der. men det har jo vore nokre veldig varme dagar i mellom også, det er sant. Siter
gi Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Skrevet 13. juli 2009 På biltur sørover Vestlandet la familien inn ei teltovernatting på vegens høyeste punkt, fra fredag til lørdag. Tidlig lørdag 11. juli fant jeg sammenhengende snø fra vegen ved småvatna nord for Hornsvatnet, og inn til toppen Blåskavlen. Gikk da oppunder Hornsnipa på nordsida, og inn på breen. Snø fra vegen også sør for Hornsvatnet, men det har smelta en del siden slutten av juni Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.