Gå til innhold
  • Bli medlem

frakting av fiskestang...


exage

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan frakter dere deres to-delte fiskestang på overnattingsturer. Benytter dere medfølgende stangtube for å sikre den maksimalt, eller putter dere bare stanga i trekket å binder den til sekken.

Stangtuben veier jo ofte en del så vil helst unngå den, men om dropping av denne medfører feks stor sannsynlighet for ødelagte stangringer må den vel med....

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar alltid stangen av sekken og bærer den for hånd pekende bakover i skogsterreng (til dømes i bjørkeskog til fjells) da jeg på fjellet bruker langstangen som bare er 2-delt og dermed stikker godt opp bak sekken. I lavlandskogen har jeg en kjekk 4 delt som henger trygt bak på sekken uten å stikke frem noen steder. Poenget med disse forebyggende tiltakene er at stengene kan hekte seg opp i greiner og kan knekke, eller man kan skade stangringene, i verste fall- kan man ved ett uhell få svakheter i stangmateriale som først viser seg når man kjører sitt livs storfisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.