c-span Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Hei! Tenkte vi kunne ha en tråd der vi kunne dele erfaringer med å skaffe reserve (eller erstatnings) deler til primuser. Jeg trenger i øyeblikket en ny lærpakning og tilbakeslagsventil til en primus 210, har sjekket her inne og på nettet men eneste forslaget jeg har funnet er Uniflamesupply og det virker som om de ikke har deler til primus. Noen forslag? C-span Siter
runegutt123 Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Merkelig. 210 bruker samme pumpelæret som Optimus 111, så tipper uniflame har. Returventil gåen? Hele ventilen, eller bare pakninga? Siter
c-span Skrevet 6. august 2009 Forfatter Skrevet 6. august 2009 Nå er ventilen demontert og det er pakningen som er defekt. Noen som aner hvor jeg kan skaffe en ny, Evt. Hva jeg kan lage en av? Siter
runegutt123 Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 Samme returventil som 111 hvis jeg ikke husker feil. Uniflame her også. Får du ikke tak i, så send meg en PM, med tykkelsen på pakninga Så sender jeg en bit nitrille i til deg, så kan du lage pakninga selv. Siter
c-span Skrevet 13. august 2009 Forfatter Skrevet 13. august 2009 har nå enda ett problem med denne. På det ene røret på brenneren er det et hull. Dette har vært tettet med en slags splint. Hva er best å tette dette med? Det skal da ikke være noe hull der vel? Siter
runegutt123 Skrevet 13. august 2009 Skrevet 13. august 2009 Hull på siden av røret? Da tar du brennern med deg til nærmeste gullsmed, og får den sølvlodda. Rørleggere kan også sånt. OBS gjør brennern rein først Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.