Gå til innhold
  • Bli medlem

Økonomisekk til kortere turer - forslag ?

GeirMU

Anbefalte innlegg

Den sekken jeg har nå holder ikke mål.

Jeg trenger en sekk på ca 80 l. Standardbruken blir primært turer på 2-3 timer inn til et fjellvann (fisking) et par døgn og retur. Blir heller ikke så mange turer i løpet av sesongen. Satser på å ta med en Helsport gapahuk. Ser for meg pris opptil ca 1500 kr. Har merket meg Bergans Telemark og Helsport Memburubu (1399.-) - liker ikke helt fargen på siste, men...Er 184 cm høy, ikke kraftig bygd. Komfortfaktoren under bæring teller mye.

Andre forslag til prøving ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

XXL selger Helsport Besseggen (ny type 70ltr) og Memurubu (80ltr som du har nevnt) i din prisklasse. OBS! Jeg har ingen egen erfaring med Helsports sekker.

Bergans er jo også nevnt.

Bruktmarkedet bør du jo evt. vurdere.

Ellers - avhengig av hvor i landet du holder til (Ski?), så har jo mer eller mindre "alle" kjedene (XXL, G-sport, Sportshuset, Intersport, Sport1 m.fl.) til enhver tid noen sekker på tilbud, eller kampanje. En kjapp runde i Oslo sentrum vil avduke dette. Prøv forskjellige sekker på m/10-12 kilo oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for responsen.

Jeg velger en rimelig fordi det er snakk om få og relativt korte turer, men det er jo ikke noe poeng å velge billig bare for at det kan ødelegge turen heller. En rimelig god bærekomfort er som nevnt det viktigste, kan ellers være enkel uten de mest avanserte løsningene. Det å kjøpe brukt kan også være et alternativ. Ellers bor jeg jo med tilgang til ganske mange butikker, ja, så jeg får vurdere en tur rundt i tig(g)erstaden.

Prøvde Bergans Telemark 80L hos Sportshuset igår. Virket grei nok, men fikk ikke prøvd den med vekt. Noen som har gått turer med denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsports sekker i "Trek-segmentet" har ikke allverdens bærekomfort. Når de får litt vekt på synes ikke jeg de er gode og det bør man tenke på med en sekk på 80 kg, som ofte kan ende på 25 kg ++..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.