Gå til innhold
  • Bli medlem

Gleden ved toppturer


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte VG i dag og i VG HELG var det en reportasje om Stein P. Aasheim. Her forteller han om tilfeldigheter i livet og om ulykken på Trango der han mistet to av sine aller beste venner. Her forteller han om sin tur sist høst da han klatret Trollryggen sammen med Ralph Høibakk og Odd Eliassen.

"På toppen ble vi stående, tre gamle menn, vi holdt rundt hverandre, lo og grein så tårene rant."

Utslitte, men lykkelige!! :D

Han finner også fram et avisutklipp- en annonse. "Se her, de omtaler det som kalles for "dødtid". Jeg tenker "død tid" - da må det også være noe som er levende tid! Jeg ønsker å fylle livet mitt med levende levende tid.

Spikern på hodet spør dere meg...

Ønsker alle på Fjellforum en riktig god sommer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil fokusere på trådens tittel jeg!

Kort, det er å stå på toppen det, enkelt og greit :P

I jobbsammenheng (prosjektbasert) fokuserer vi enkelt fortalt på Mål og Formål (Hensikt).

Slik oppfatter jeg toppturer også!

Dog, ved toppturer blir det etter mitt syn enklere; nås Målet er også som regel Formålet nådd (trivelig tur, godt kameratskap, opplevelser, utfordringer oppnådd etc). Begge mål nådd.

Jeg syns toppen er viktig, hva andre syns er meg knekkende likegyldig!

Andre får, vil og skal aldri styre drivkraften min :lol:

At andre har egne subjektive meninger med sitt friluftsliv, ja det respekterer jeg absolutt, sålenge de respekterer mine subjektive behov.

Har kun skumlest artikkelen foreløpig, men savnet (såvidt jeg kunne se) "Hvordan Østerdølene utvandret til Fredrikstad".

Strålende historie, hvor Stein P skulle bevise "utvandringen" via en egenlaget flåte ned Glomma :lol:

Les "Stein P's Eventyrlige Reiser" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.