Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellduk som regnponcho?


eathprod

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte først og fremst å kjøpe en vanelig regnponcho, men ser Helsport sin fjellduk ikke veier så mye mere, også mye mere anvendelig. Er det en helgod erstatning for å bruke den som regnponccho? Selve duken er ganske lang, hvordan er den da iforhold til lengde som poncho, er ca 190 cm og regner med hvor stor sekk man har er avgjørende, kan man justere hvor langt fjellduken skal henge ned mot marken(så man ikke snubler)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellduken orginal som regnponcho over både meg selv og ryggsekken har jeg personlig gjort en - 1 - gang, så da skjønner du at jeg har solid grunnlag for det jeg skriver.... :shock:

Jeg er kortere enn deg (1.78 ca), og hadde ikke noe problem med at duken subbet nedi. Tror jeg ikke en gang gadd bruke et tau slik jerven anbefaler, bare tjafset litt løs duk rundt hånden og dett var dett. Funket greit.

Dengang var det 18 grader og regn, det ville mao blitt ganske klamt og utrivelig i regntøy. Var i grunnen godt fornøyd med hvordan duken virket, men har ikke giddet gjøre det siden. Vanligvis er det ikke 18 grader når det regner her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt topp modellen til helsport i forferdelig regnvær, hadde da ikke på meg regntøy under, men en king size sekk på ryggen. Holdt meg tørr, men tok lit tid før jeg kunne sovne, siden jeg skulle bruke duken som sovepose i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.