Gå til innhold
  • Bli medlem

7 summits dilemma


Anbefalte innlegg

Hei allesammen :oops:

Jeg er endelig ferdig med denali, for en fantastisk tur! Naa staar valget mellom carstensz pyramid og kosciuszko.

Jeg lurer paa en ting: gaar det an aa klatre carstensz uten guide? det gikk veldig fint uten guide paa denali,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det skulle vel gå helt fint å klatre carstenz uten guide klatremessig, dog er det vel en del teknisk klatring involvert. noe som igjen betyr at dere må være minst to.

når det gjelder den byråkratiske utfordringen ifh til carstenz er vel den nesten like stor som klatringa selv. vet ikke hvorvidt er det åpent for uguida turer der nede, det tviler jeg på..

ergo kan det hende du må kjøpe deg en plass åkke som.

alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

apropos det originale dilemmaet ditt, så er det vel neppe noe særlig dilemma om du skal gå for 7 summits. carstenz regnes som oceanias høyeste punkt, og i så måte er det vel lite poeng å drasse seg opp på Mount Kosciuszko da denne uansett ikke inngår i 7 summits..

gratulerer med Denali forresten - hvilken rute gikk du? west buttress?

alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos det originale dilemmaet ditt, så er det vel neppe noe særlig dilemma om du skal gå for 7 summits. carstenz regnes som oceanias høyeste punkt, og i så måte er det vel lite poeng å drasse seg opp på Mount Kosciuszko da denne uansett ikke inngår i 7 summits.

I mine øyne er det absolutt et dilemma, for Oceania er ikke noe kontinent ;), mens Australia derimot er det. Greit nok at Carstenz er flottere, høyere, mer krevende og alt det der, men det ligger nå en gang ikke i Australia ;). Det er vel det eneste fjellet som det kan stilles spørsmål ved, for alle de andre ligger jo på fastlandet og er dermed bankers. Men for meg er et kontinent en landmasse, ikke noe øyrike. Og dermed burde det hele heller ikke være noe dilemma, sant nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med Denali forresten - hvilken rute gikk du? west buttress?

alex.

Takk!

13 herlige dager på west buttress :? , to stk. vi paserte på toppdagen datt ned og døde litt senere på dagen, de gikk messner ruten så selvom det egentlig frister ble jeg litt avskrekket fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.