Gå til innhold
  • Bli medlem

Halvdårlig vær på Skagsnebbene 20. juni 2009


500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

jeg synes ikke det er så ille med litt sånn skyer osv, man kan jo få litt nok av stekende sol i mengden, men hvis ting blir sleipe å kjipe å gå på så er det jo litt verre da.

dere prøvde dere ikke no ned mot fortoppen? den ser jo veldig morsom ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja man kan jo kanskje få nok av sol i blant. ;-) Det var i alle fall TROLSK stemning opp flanken fra Hurrbrean. Men med det været hadde jeg egentlig mest lyst på en kort tur (deilig det i blant òg) og spare langturene til godværsdagene. ;-)

Nei, vi gikk ikke ned mot fortoppen, bare bort på kanten og tittet. Var ellers bare på de to høyeste. Om jeg en gang skal gå på Skagsnebb igjen, blir det nok via fortoppen og muligens ta en rappell ned derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine topper det der!

Blitt bortskjemt med godvær, nå? Dette er jo ganske gjennomsnittlig turvær.

Så dere noe til sprekkene på breen opp mot sadelen eller var de helt dekket med snø fra vinteren?

Noen kartkyndige som kan vet om såpass store breer kommer med på oppdaterte versjoner av kartene?

PS! Atomsilda, kjøp moped til kona ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er vel blitt litt bortskjemt. I grunn når jeg tenker over det så var ikke været too bad, men når jeg visste at det gikk an å ta de toppene rundt Loftet på en maiskitur i godvær, fristet det å spare dem til da.

Sammenlikning:

http://3.bp.blogspot.com/_cBQMeuQg4lg/Sj477vKMnjI/AAAAAAAACPY/kZvV54lRroc/s1600-h/20s.jpg

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=18099

Sprekkene på den umarkerte breen så vi ikke noe til. Tittet litt på satelittkart før jeg dro og det ligger noen sprekker der ja. De var i alle fall godt gjemt nå så vi følte oss trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Busken"..moped til kona ja... Tror nok jeg må kjøpe meg en bil til slik at slike problemer ikke oppstår igjen!!!! Var faktisk inne på å leie bil denne helga....gal mann!!! ;-) Aller nødigst fikk jeg ha bilen til lørdasg kveld.....og da var saken klar. Vi drar!!! Suget etter svette, slit og nye topper er stort!!! Neste helg er det avgårde igjen...dersom været blir bra! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Busken"..moped til kona ja... Tror nok jeg må kjøpe meg en bil til slik at slike problemer ikke oppstår igjen!!!! Var faktisk inne på å leie bil denne helga....gal mann!!! ;-) Aller nødigst fikk jeg ha bilen til lørdasg kveld.....og da var saken klar. Vi drar!!! Suget etter svette, slit og nye topper er stort!!! Neste helg er det avgårde igjen...dersom været blir bra! :D

Hehe, ingen dugnad neste helg mao ;-)

Du får anskaffe deg en rullende BC du også Jørn, begynner å bli noen av de rundt 2K'ene nå ser jeg. Praktisk!

Hvor går turen neste helg? Får hoste meg opp, såfremt jeg ikke fortsatt hoster her i lavlandet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet hvor haren hopper...vet ikke hvor turen går neste helg....det spørs om jeg får med noen på tur da! :oops: Det er nå mest ok å være flere på tur da...kvinner som menn :) Har nå tanker om noen topper, men alt er jo avhengig av været da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.