Peder K. Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 I fbm at jeg fikk litt vonde knær i sommer har jeg gått noen dagsturer med joggesko istedenfor fjellsko. Det har vært utrolig deilig! De blir riktignok både våte og kalde i snøen, men noen minutter i en snørenne er helt ok. De tørker også rett så raskt. Andre som har erfaringer rundt dette? Ender jeg opp med å vrikke foten til slutt pga manglende ankelstøtte? Siter
Born to be wild . . ? Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Eg bruker gore tex joggesko. Det funker utrulig bra. Har vrikka foten noen ganger, men ikkje slik at det gjorde vondt. Pass på å kjøpe en sko som sitter perfekt. Mine er litt for store og så er det en jevel som har funne ut at sko skal vere breidare (Får ikkje støtte, glir sidelengs i skoen.) Siter
knut stabell Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Har gode erfaringer med joggesko i fjellet. Likevel, - går du for joggesko i fjellet, så anbefales styrketrening av anklene i forkant. Det både styrker leddbåndene og bedrer reaksjonen. En såkalt balansekule (halvkule) er trolig det beste. Anbefaler også å ta med sportstape til taping dersom du skulle være uheldig å vrikke ankelen. Knut Siter
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Jeg har gått mye med joggesko, noen ganger med fjellstøvler i sekken. Funket bra, men føles ikke så trygt i løs ur da. Siter
Peder K. Skrevet 22. august 2004 Forfatter Skrevet 22. august 2004 Jeg har gått mye med joggesko, noen ganger med fjellstøvler i sekken. Funket bra, men føles ikke så trygt i løs ur da. Hvorfor føles det ikke trygt i løs ur? Fordi du kan vrikke ankelen, dårlig grep pga sålen eller noe annet? Peder Siter
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2004 Skrevet 22. august 2004 Vrikke ankelen, klemme foten under en stein som beveger seg, skli, dessuten er jo ikke joggesko noe særlig på hard snø da. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.