Leve Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg lurer på om noen har gått fra RV 51, opp til Rasletinden, videre til Kalvehøgde, Mugna, Munken, Austre Kalvehøgde, Vestre Kalvehøgde, Nørdre Kalvholotinden, og så tilbakr til RV51? Jeg luere på vanskelighetsgraden og hvor lang tid dette ca. vil ta. Håper noen kan hjelpe meg!=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Det kommer an på føret og form. Når har du tenkt å ta turen? Om sommeren eller på våren? På våren bør du beregne deg ca. 11-13 timer på turen. Se forresten på disse rapportene: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=16142 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=16947 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg lurer på om noen har gått fra RV 51, opp til Rasletinden, videre til Kalvehøgde, Mugna, Munken, Austre Kalvehøgde, Vestre Kalvehøgde, Nørdre Kalvholotinden, og så tilbakr til RV51? Jeg luere på vanskelighetsgraden og hvor lang tid dette ca. vil ta. Håper noen kan hjelpe meg!=) Har gått opp Steindalen; da er det lett opp til Rasletind. Også fra Torfinnsbu er det lett å ta seg opp SV-ryggen til N Kalveholotinden. Fra 500m V for Vestre Kalvehøgde (2008m) er det greit å ta seg ned mot S. Det er forholdsvis slakt der. Det jeg beskriver er på sommertida med lite, eller ingen snø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panda Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg har gått fra RV51 langs Kalvehøgda til Vestre og tilbake igjen. Var ikke innom Munken eller Kalveholotinden som ikke ligger langs ruta men et godt stykke ut til hver sin side. Det er ingen tekniske vanskeligheter overhodet, men langt å gå. Passer sikkert best som skitur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarmol Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Støtter meg til det som blir sagt ovenfor. Det er ikke noen vanskelig tur rent teknisk (les: veldig lett), men det er en drøy dagstur, spesielt til fots. Vil absolutt anbefale turen (og spesielt på ski) for du har fantastisk utsikt nordover og vestover i Jotunheimen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leve Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Takk! Jeg har tenkt å gå i midten av august en gang. Høres ut som en fin tur! Jeg er i ganske god form, så det skal nok gå bra=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Takk! Jeg har tenkt å gå i midten av august en gang. Høres ut som en fin tur! Jeg er i ganske god form, så det skal nok gå bra=) Ta en titt på Kim Dahlens fottur i samme område http://bergtatt.net/turer/omr3/19960624_kalvehogdi/index.htm De brukte 11 timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.