strebus85 Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Kom tilbake i dag etter en heller bedrøvelig fisketur i et fjellvann, og i den anledning har jeg kommet fram til at jeg ikke veit hvordan en fisker med bunnmeite. Jeg liker sluk, men meite skal visstnok være bedre tidlig i sesongen- sies det. Er det noen forumdeltakere som vil opplyse meg? Hvordan fisker en med bunnmeite? Jeg lurer på hvor lang er fortomen, bruker dere søkke, eller sluk uten krok, hvordan sveiver en inn (tempo) Siter
slemmo Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Søkke et lite stykke over kroken, hiv ut, vent på fisk. Siter
sarek_82 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Eller så kan du tre på fks mesterduppen først, så et 0,7 g kulesøkke og så kroken i enden. Da vil duppen "løpe" fritt på sena, men om det er rolig vann, så ser du lettere når det napper Siter
kortbanebjørn Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Bruk ørretbomber! Stikk innom Andersens i Storgata i Tromsø så får du mange gode tips Siter
Øyvind52 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Kom tilbake i dag etter en heller bedrøvelig fisketur i et fjellvann, og i den anledning har jeg kommet fram til at jeg ikke veit hvordan en fisker med bunnmeite. Jeg liker sluk, men meite skal visstnok være bedre tidlig i sesongen- sies det. Er det noen forumdeltakere som vil opplyse meg? Hvordan fisker en med bunnmeite? Jeg lurer på hvor lang er fortomen, bruker dere søkke, eller sluk uten krok, hvordan sveiver en inn (tempo) Jeg prøvde bunnmeite i går, men ingen fisk var innt. i mark, men derimot sluk ville den ha så jeg tror ikke den teorien holder mål Siter
Barracuda Skrevet 14. juli 2009 Skrevet 14. juli 2009 Hei Et lite tips jeg har til bunnmeite som har fungert fint for meg - Tre et passende blylodd på hovedsena - Knyt på en svivel slik at loddet holder seg på sena - Knyt på en så tynn sene du tør i samme svivelen, gjerne av fluorkarbon da dette visstnok skal være usynlig under vann - Fest en liten krok helt ytterst og agne med noe som flyter, f.eks Berkley Powerbait Kast ut og brems kastet rett før loddet treffer vannflaten slik at agnet "slår over" og minsker risikoen for krøll. Sveiv inn noen meter etter at loddet har lagt seg på bunn og agnet vil da flyte rett over bunnen Løsne bremsen på snella slik at fisken får dratt litt avgårde med agnet før den kjenner at det er noe muffins Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.