Gå til innhold
  • Bli medlem

Friluftsliv Muntlig! Trenger hjelp.


oleedervish

Anbefalte innlegg

Hei, kom opp i friluftsiv muntlig og trenger all den hjelpen jeg kan få! Jeg skriver hvordan oppgaven høres ut og jeg håper på alt mulig av tips og triks! :wink:

Tema: Tur på vannet; kanotur.

Oppgave: -Du skal planlegge og gjennomføre en kanotur med overnatting. Vis til, og forklar; planlegging, utstyrsbehov, forberedelser og gjennomføring. Legg også vekt på, og sett deg inn i, hvilke basisferdigheter som kreves på en slik tur, samt redegjør for hvordan du kan praktisere et friluftsliv der hensynet til naturen er overordnet, med skrevne og uskrevne lover og regler.

-Olee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det hjelper deg noe nå, men nybegynnerkurs Kano fra våttkortstige til NPF kunne kanskje hjulpet deg med endel av svarene...

Har ikke gått noen kano kurs selv, men har blitt fortalt at det er morsomme kurs med mye herjing i elv etterhvert som man stiger oppover stigen...

Har dere hatt orntlig kano opplæring gjennom skolen?

Isåfall burde det jo være en smal sak å svare på denne oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner MASSE stoff om både kano og turplanlegging på dette forumet, samt på dedikerte padleforum og Norges padleforum (padling.no). Søk og husk korrekt kildehenvisning!

Brukeren Lars på forumet er en særdeles ivrig kajakpadler som blant annet har skrevet padleguider som har fått mye skryt. Vil tro dette også er en god kilde for deg. Hvis du sjekker profilen hans ( https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldMember=11 ) finner du lenke til hjemmesiden som inneholder mye av det du trenger, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.