Jan Kristian Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Er ikke så flink til å finne ut hva slags mat jeg skal ha med på tur. Er avhengig av at det skal være lett, fordi jeg som regel går alene. Må få en del energi av det også. Noen forslag? Siter
borgern Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Real Turmat el tilsvarende er mye brukt. Bruker selv en del pastaposer Casa de Italia. Noen skal ha melk i så ta med tørrmelkspulver. Potetmos, som regel Maggi med gressløk og melk. Til bruk ved siden av fisk som er fanget. Noen brødskiver de første dagene men ellers er det ofte havregryn. Litt sjokolade som ekstra for. På korte turer tar jeg ofte med noe tyngre ting som pølser el annet kjøtt å grille Siter
runegutt123 Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 MR-8 Rett i kroppensupper Knekkebrød Tørrfisk Stekt og tørka kjøttdeig Mye mere sjokolade, f.eks Snickers Med mere vekt: Egg og baconterninger i flaske. Siter
spec Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Frokostblanding og tørrmelk=frokost Snickers=lunsj forhåndstekt/tørka-i-ovn kjøtt, toro-saus-pose og ris/pasta/potetmos=middag Denne fantastiske middagsoppskriften som jeg her avslører (Merk dere!) gir relativt lav vekt, og stor variasjon i kombinasjoner/smak og konsistens. Siter
kjell74 Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Med mere vekt: Egg og baconterninger i flaske. Det må prøves, alltid bra med nye ider. Siter
Adler Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Tørka kjøtt dyppet i sjokolade, og pemikan til dessert. Siter
Nobody Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Det egg og Bacon, tar du og knuser mange egg og legger dem på flaske? Siter
runegutt123 Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Jeg knekker eggene og har på flaske, og dumper oppi baconterninger Dermed har jeg rett i kroppen Egg og Bacon Siter
Nobody Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Du, jeg bare lurer på en ting, trenger bare et lite svar. Tørrmelk, altså sånn melk man lager med å blandet pulver og vann. Hvordan er smaken på det i forhold til vanlig melk? Siter
knadne Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Du, jeg bare lurer på en ting, trenger bare et lite svar. Tørrmelk, altså sånn melk man lager med å blandet pulver og vann. Hvordan er smaken på det i forhold til vanlig melk? det smaker vel ganske dårlig som drikke, men funker ok i mat. Siter
Espen K Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 det smaker vel ganske dårlig som drikke, men funker ok i mat. Men er fantastisk sølete og tar sin tid å få rørt ut skikkelig..! Siter
Tuborg Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Kosetips: Kjøp en pose med pannekake mix. Lag røra og hell den over på en colaflaske el.lign. Stek lapper (små pannekaker) å nyt dem med nyplukket blåbær eller multer ved siden av en herlig kopp kaffe rett fra svartkjelen... dæven..ble sulten jeg nå. Godt jeg snart skal på tur igjen! Siter
johnpd Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 O Store Allviter i Primusverdenen (Runegutt) Hvilken brenner er best til pannekaker, stor jevnt varm overflate... Siter
Tuborg Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Selv bruker jeg stekepanne fra Trangia enten på bålet, eller i stormkjøkken. Har en gassinnsats til stormkjøkkenet, og den sprer varmen fint. Dessuten står den så stødig og godt at det ikke er noe problem å mekke litt oppi panna. Siter
bossanova Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Bare husk at pannekaker tar tid å steke, så spesielt hvis man er mange om en brenner bør man starte stekingen litt før man blir skrubbsulten Siter
erlendne Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Om å lage brød på tur: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=16676&highlight=br%F8d Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.