sigi Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 hej, om saltfjellet igen, har sett pa kartan att det finns en 'trekkbat' e stormdalen (nära dunderlandsdalen) finns den fortfarande och vet ngn om det gar lätt att ta sig genom Litlstormdalen över till vandringsleden i Blakkadalen? Och en fraga till: Lönsstua vid E6, är det en betjent hytta, eller finns det andra möjligheter att övernatta där? Tack och hej, Sigi! Siter
Lindap Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 hej, om saltfjellet igen, har sett pa kartan att det finns en 'trekkbat' e stormdalen (nära dunderlandsdalen) finns den fortfarande och vet ngn om det gar lätt att ta sig genom Litlstormdalen över till vandringsleden i Blakkadalen? Och en fraga till: Lönsstua vid E6, är det en betjent hytta, eller finns det andra möjligheter att övernatta där? Tack och hej, Sigi! Jeg var en dagstur i Dunderdalen for noen år tilbake i begynnelsen av juli. Der traff vi på noen fjelloppsynsmenn som tok turen dit for å innstallere trekkbåten. De hadde også forsøkt en uke tiidligere, men da var vannstanden for høy. Så jeg vil tro at båten fortsatt er det i år også, men sørg for at du ikke er der for tidlig. I sammen slengen ba de også om å få kontrollere fiskekortet mitt. Det var første gangen jeg opplevde det på fjellet . Kan ikke svare på de andre spørsmålene. Siter
Gjest Otto Støver Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Hei Sigi. Jeg kan svare på et par av spørsmålene dine. Jeg var i Stormdalen i fjor høst, og da var i alle fall trekkbåten der. Du kan sjekke med Statskog som har ansvar for båten og hytta. Når det gjelder Lønsdal så er det en ubetjent turisthytte. Du trenger bare DNT sin standard nøkkel, og den har du sikkert. Det er et hotell bare 100 meter fra hytta, hvis du vil ha servering og mer luksus. Der kan du få dusje også, også uten å måtte leie rom. De har i alle fall tidligere hatt en service for campere, med dusj og toaletter i kjelleren. Et tips til deg som skal gå Saltfjellet er å skaffe DET NYE Saltfjellkartet. Det dekker fra svenskegrensen til kysten, er i to blad og har format 1:75000. Utrolig fint kart som har klart å gi både god oversikt og detaljer. Alle markerte løyper og mye annet er markert. Når det gjelder vandring gjennom Litlstormdalen så har jeg ikke selv gått der, men jeg mener bestemt at Rana Turlag har hatt tur gjennom denne dalen. Hvis du henvender deg til dem, har de sikkert svar på hvordan forholdene er. http://www.turistforeningen.no/rana/ Siter
Vandrefalk Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Ikke spesielt problematisk å gå Litlstormdalen og over til Blakkådalen.. men i snøsmeltinga og ved store nedbørsmengder kan selv sidebekker i Litlstormdalen bli utfordrende.. har selv snudd oppi dalen på tur andre veien, FRA Blakkådalen, p.g.a. stor vannføring... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.