Gå til innhold
  • Bli medlem

Oslo-n00b


Torgis

Anbefalte innlegg

Skal tilbringe noen dager i Oslo, og på dagtid blir jeg stort sett overlatt til meg selv. Så jeg tenkte å bruke Marka litt (ikke så nøye med hvilken av dem), det skulle vel gå an i midten av juni. Men det blir ikke mange timene for dag, så har noen gode tips om tbane/trikker jeg kan hoppe på for å komme meg inn i et skogholt og få noen timer med stier og lyng under beina? Ser for meg turer på 3-5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mengde muligheter...

Banen til Frognerseteren er jo en klassiker

Buss fra Nydalen til Hammeren/ Skar er også en god mulighet, samt buss til Sørkedalen (Skansebakken for eksempel). Eventuelt trikken til Sognsvann.

Sjekk på kartet ut fra de startstedene jeg skrev, så finner du en hel haug fine turer! Turistforeningen har rutebeskrivelser på sidene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par helt konkrete forslag:

- Buss til skar innerst i Maridalen. følg veien på høyre side av elva og skilt mot høyre ved begynnelsen av et jorde. deretter skilting til Mellomkollen.

- Tog til Sandermosen. sti østover og over Barlindåsen fra sør til nord. retur via vei på vestsiden eller ta en tur innom Sinober et par kilometer unna.

Kart er nødvendig i alle Oslomarker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.