Gå til innhold
  • Bli medlem

Mount Blanc Aiguille du Midi


Anbefalte innlegg

Hei, er det trygt å ferdes alene i området rundt denne hytten eller må du gå i taulag med tanke på bre. Jeg skal først gå Haute Route i sommer og så har jeg 4 dager "fri" før Mount Blanc. Tenkte å gå litt turer fra Heisbanen her som avklimatisering før Mount Blanc. Jeg regner med jeg får avklimatisert meg godt på Haute Route, men har tenkt meg opp her før Mount Blanc turen for å kansje komme over 4000mog få litt mer avklimatisering. Noen som vet hvor vi kan ferdes trygt her oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idet du tar steget ut på ryggen ved Aiguille du Midi trår du ned på en bre og det er definitivt verdt å være bundet inn med noen andre.. jeg hadde ikke tatt sjansen på å vandre nedpå breen der uten at noen kunne arrestere et eventuellt fall ihvertfall..

dog er det verdt å skaffe seg noen å gå sammen med - området er helt fantastisk, det finns UBEGRENSEDE muligheter om været er godt og det er relativt korte anmarsjer til mange fantastiske ruter..

men breen kan bli fryktelig opprevet på sommeren og det finns enorme sprekker der. noen er synlige, andre ikke.. så være forsiktig.

Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, du går traversen.. veldig fin tur, masse høydemeter.. bare sørg for å starte tidlig fra cosmiques-hytta. på den måten slipper du å gå i kø og kanskje kan du være en av de første opp på toppen. soloppgang fra toppen av mt blanc er ikke å forakte.. :)

alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.