Gå til innhold
  • Bli medlem

Størreles på sykkelramma

sherpa

Anbefalte innlegg

Har en hybridsykkel som passer meg godt, men er usikker på om det er 20 eller 22 tommers ramme.

Hvordan måler jeg størrelsen på sykkelramma, hvor tas målene?

Tenkte å kjøpe meg en terrengsykkel i samme størrelse.

Er selv 181 cm. høy, er det en tommelfingerregel som sier hva jeg bør velge?

Det er kjedelig å kjøpe feil da man ikke kan returnere sykkelen etter en tur eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det ikke bare å se på ramma så står det der et sted ?

jeg har 20" og er 182 høy, passer som hånd i hanske. madamen er 177 og har 18" - hvilket passer henne hånd i hanske.

litt usikker på om det er noenn tommelfingerregel, men de tallene ovenfor tror jeg er en grei indikasjon på hvilken tommer som passer.

men så var det dette med kroppsforskjeller, kvinner som er like høye som menn har andre proporsjoner, benene er lengre, og ryggen kortere bl.a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene tas fra senter krank, til toppen av rammen (dvs. der rammen slutter, og seterøret kommer ut).

Når det gjelder rammestørrelse til deg, kommer det veldig ann på hvor lange ben, armer, overkropp, fleksibilitet. Dette må du nesten prøve deg frem til, få butikken til å tilpasse et par sykler til deg, og få en liten testtur. Dette er faktisk eneste måten du får sjekket riktig størrelse/sittestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hybridsykkel som passer meg godt, men er usikker på om det er 20 eller 22 tommers ramme.

Hvordan måler jeg størrelsen på sykkelramma, hvor tas målene?

Tenkte å kjøpe meg en terrengsykkel i samme størrelse.

Er selv 181 cm. høy, er det en tommelfingerregel som sier hva jeg bør velge?

Det er kjedelig å kjøpe feil da man ikke kan returnere sykkelen etter en tur eller to.

Har funnet ut at den jeg har er 22", det sto faktisk på den, lærte da også som nevn over her hvordan det måles.

Betjeningen på Intersport butikken som jeg var i sa også det samme som dere over at det er indivudelle forskjeller

pga kroppsfasong, ble anbefalt 20" til terrengsykkel. Tror også selv at det er riktig, så da blir det vel en

Nakamura Summit Light på meg. Takk for råd og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 183 og har 19,5 tommer - som er det som er anbefalt. Jeg angrer meg litt for at jeg ikke kjøpte en litt mindre sykkel for å forbedre terrengegenskapene. Med min gikk jeg over styret flere ganger, og hadde problemer med å få løftet forhjulet. Nå har jeg byttet styrefremspring (stem) til et som er to cm kortere - og sykkelen skiftet helt egenskaper: nå trives jeg med den i terrenget. Bladet terrengsykkel anbefaler at jeg skal ha en medium-sykkel hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.