bridgeh0me Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Hvorfor er det så mange som velger rødt telt foran et grønt telt? Jeg har alltid hatt grønt telt, og aldri tenkt over å ha rødt telt. Siter
knadne Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Det er veldig lett å se på vinteren. Også blir lyset inni litt "varmere" en kald og trist vinterdag. Siter
Zabel Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Det er veldig lett å se på vinteren. Også blir lyset inni litt "varmere" en kald og trist vinterdag. og veldig lett å se på sommeren ... Siter
Nutfant Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Hvorfor er det så mange som velger rødt telt foran et grønt telt? Jeg har alltid hatt grønt telt, og aldri tenkt over å ha rødt telt. Rødt telt gjør seg bedre på bilder 1 Siter
Vandrefalk Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Har både grønt og rødt telt.. Kan slå begge veier når det gjelder privatliv.. Det grønne blir ikke sett før noen snubler i det.. Det røde blir sett tidlig, og mange styrer da unna for ikke å forstyrre... Siter
Fimax Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Kunne ikke tenke meg røde telt for 15 år siden, nå har jeg to. Argumenter for allerede nevnt. Er ikke lengre like opptatt av å ikke bli sett. Vinterbruk var viktigst argument når jeg kjøpte det første røde teltet. Siter
afe Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 At det gjer seg godt på bilder, er eg uenig i. Men det er ein smakssak Kva som er lettast å få auga på vinterstid, er etter mine erfaringar, det som gjev mest kontrast mot kvitt (snø). Av dei fargene som er vanlege på fjelltelt, er grønn den farga som er lettast å skilne frå kvitt. Dette gjeld både på lang avstand med god sikt, og på kort avstand i skodde eller snøføyke. For nokre år sidan vart det brukt raude stikker på mange skiløyper her i området, fordi nokon trudde at dette skulle vera enkelt å sjå i dårleg vær. Det er heldigvis historie, no vert det bare brukt svarte stikker her. Det gjer det mykje enklare å følge løypa når været slår seg vrangt. Siter
martin.m Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 Hei. Her er noen flere argumenter for og imot. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14465&highlight=r%F8dt+eller+gr%F8nt+telt Selv har jeg før sverget til grønne telt men har nå gått over til rødt. Siter
marmotta Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 Hvorfor er det så mange som velger rødt telt foran et grønt telt? Jeg har alltid hatt grønt telt, og aldri tenkt over å ha rødt telt. Jag var nyligen i Skottland och mötte många deltagare i The TGO Challenge. Alla hade grönt tält. Det har sagts mig att man bara säljer gröna tält i UK eftersom fri bivak är förbjudet. Nu är det ju inte alls så i Skottland, så det är nog mest ett talesätt. Mitt eget är rött av ett mycket enkelt skäl: det är vad som fanns i lager av den modellen när jag köpte. Siter
Lompa Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 Grønt er å anbefale det det går okser på beite.. Siter
syrre Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 Av dei fargene som er vanlege på fjelltelt, er grønn den farga som er lettast å skilne frå kvitt. God jul! Siter
TL Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 Grønt er å anbefale det det går okser på beite.. ...mens kuer tydeligvis foretrekker grønne telt. Disse skapningene vekket meg i fire-tida på natta, og syntes det var helt utrooolig spennende med et telt i deres beiteområde. Det verste var da de begynte å gnikke hodene mot teltduken, før jeg var kommet meg ut av soveposen. Kom meg til slutt ut av teltet. Vel nede igjen fra en topptur var teltet borte! Dvs. tråkket ned. Jevnet med jorden. På toppen av kransekaka (les: "Rondeslottet") hadde de lagt igjen sine visittkort, som bare delvis hadde tørket i solsteiken... For å være litt seriøs: Argumentasjonen min for ikke å velge rødt telt er at jeg synes fargen er for skrikende. Slapper rett og slett bedre av blandt duse farger. Siter
spec Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Selv har jeg et grønt telt nå, men kommer til å velge sirkusfarger neste gang. Enkelt og greit en sikkerhetsak for min del, hvor teltet blir lett synlig om noen skulle lete etter deg. Siter
geilomg Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 har ett gult ve 25. lyst inne i teltet tom ved gråvær. robert Siter
bridgeh0me Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Skrevet 11. juni 2009 Hei. Her er noen flere argumenter for og imot. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14465&highlight=r%F8dt+eller+gr%F8nt+telt Selv har jeg før sverget til grønne telt men har nå gått over til rødt. Takk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.