Gå til innhold
  • Bli medlem

Solfylt pinsefeiring til Skardstinden og annet snacks - 31. mai 2009


500fjell

Anbefalte innlegg

Flott!! :wink: Flere beskrivende bilder som viser hvor "heftig" det egentlig er oppe under Skardstind!!! Toppen fortjener 3,5 stjerner som den har fått i boka til Morten! Er man sugen på høyt adrenalinnivå i blodet...besøk Skardstinden! :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den av dere som har skrevet rapporten må ha en god karakter i norsk. Meget underholdende og levende beskrevet. Ellers taler jo bildene for seg. Omgåelsen av den øverste hammeren så ganske luftig ut, men dere er jo kjent for å ofre liv og lemmer hver gang dere er på tur :wink: Ellers var det godt å se bilde av Toms chaussé, som er den enkleste veien til topps på Skardstind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for en spennende rapport sondre, Tom, jeg synes tom's chausse var MYE verre enn omgåelsen av den første hammeren, kan hende at vi gikk veldig feil i tom's chausse for jeg har aldri vært borti en så bratt snøbakke før, mye mye brattere enn den snøbakken som går opp til skaret ved nåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for en spennende rapport sondre, Tom, jeg synes tom's chausse var MYE verre enn omgåelsen av den første hammeren, kan hende at vi gikk veldig feil i tom's chausse for jeg har aldri vært borti en så bratt snøbakke før, mye mye brattere enn den snøbakken som går opp til skaret ved nåla.

Kanskje dere ikke vet hvor Toms chaussé går? Det kan selvfølgelig også hende at ting virker helt annerledes når det er snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skardstind høres skummel ut. Blir tankefull av å lese om mer dramatikk. Kanskje var jeg ikke så trygg som jeg stort sett trudde at jeg var i "min" adrenalinflanke for over to uker siden... :D Hadde ting begynt å rase der ville nok alt sannsynligvis vært slutt for min del.

Trur Skardstind for min del skal tas fra Dumhøesiden fram og tilbake, og grytidlig før det blir sannsynlig med ras. Men en viss risiko vil det alltid være.

Gratulerer med fantastisk tur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skardstinden er nok mye lettere når det er bart, Øyvind. Antakeligvis er Toms Chausse fra Nordre Illåbrean opp i renna mellom øverste hammer og Skardstinden letteste adkomst. En annen variant er jo opp Dumhøe og omgå hamrene, ganske enkelt det også. :) Nå med sørpesnø var det vått, tidkrevende og en smule utsatt for utglidninger og ras ovenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en imponerende appetitt på fjell dere har!

Har selv vært "ute å kjøre" i flankene på Skardstind. I slutten av juli -94 glei jeg ut i steinrøysa, og ble redda av klokka! Hadde stålreim på den, som hang seg fast i en knaus jeg var på god fart utfor. Reima skar seg selvsagt inn i kjøttet nær håndleddet, og det ble en del blod, men ingen sener eller pulsåre skadd, og viktigst; fallet utfor knausen ble brått stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.