chiraque Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Skal på tur nå til uka, er det noen som har forslag til om jeg burde fiske med sluk eller mark.... det er snakk om fjellvann langt inne i marka Siter
Vidda Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 hei. Etter min mening kan det være greit å ha med seg en boks med mark når man skal på fjellet. Det er ikke alltid lett å vite hva fisken vil ha, men en god markklyse pleier å være en sikker vinner hvis ikke fisken er villig på sluken. Har også veldig god erfaring men sluk spesiellt "Lilleauren" i kobber. Lykke til å Shit fiske Siter
Vidda Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 hei. Etter min mening kan det være greit å ha med seg en boks med mark når man skal på fjellet. Det er ikke alltid lett å vite hva fisken vil ha, men en god markklyse pleier å være en sikker vinner hvis ikke fisken er villig på sluken. Har også veldig god erfaring men sluk spesiellt "Lilleauren" i kobber. Lykke til å Shit fiske Siter
Lompa Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Litt av alt. Noen spinnere, noen skjesluker/wobblere og noen mark (og hvorfor ikke noen fluer?).. Fint å variere på vanskelige dager. Siter
kortbanebjørn Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 På snaufjellet har jeg alltid med meg noen sluker fra Sølvkroken. Kobber/rød, sølv/rød, og ikke minst Lillauren i grønn har vist seg å være veldig bra rett etter isen har gått De må fiskes sakte siden fisken fortsat er litt treg. MEN den er skrubbsulten, og ikke så var som senere i sesongen. OBS! Vis litt måtehold, for det er lett å la seg rive med under et godt bett. Noen små spinnere fungerer også bruk (husk at spinnere ofte går dypt). Sammefarger som slukene. Jeg liker Mepps sine, men det er veldig mye bra der ute. Flue er alltid spennende. Har du fluestang så kan det være lurt å ha med noen vårfluer som du striper saaaakte , noe med litt flash, noen mygg (gjerne Palmermygg) og hareørenymfe med gullhode e.l. Som sagt er ikke fisken så sær tidlig på sesongen. Og.... mark kan man aldri feile med. Søkke, dupp eller friline er opp til dine egne vurderinger. Kom gjerne tilbake og del dine erfaringer! Siter
knutis Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Sildesluker i freske farger kan funke bra år vannet er kaldt. Fiskes aggresivt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.