Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke kjøpte jeg meg en Omnifuel og nå i pinsen har jeg vært på fjelltur blant annet for å teste denne.

Kort fortalt begynner den å lekke bensin ut av "pumpestav" hullet når jeg har fått opp trykket. Har prøvd å smøre pumpehodet med greasen som fulgte med, men det hjalp ikke. Prøvde også å ta ut og sette inn igjen den lille dingsen som i teorien skal hindre bensinen i å komme inn i selve pumperøret. Ingenting hjalp. Ble litt skuffet siden Omnifuel pumpen etter alle solemerker skal være en god pumpe. Men uansett; tre dager med bålfyring er jo ikke direkte vondt å ta med seg heller :)

Er dette en direkte reklamasjonssak eller er det noe mer jeg kan prøve?

Annonse
Skrevet
Har den gamle pumpa, men er det o-ring på den lille tilbakeslagsventilen som sitter i bunnen på den nye pumpa? (Ergopump)

Ja, det er o-ring. Skal denne også greases inn?

Skrevet

Ja, det er o-ring. Skal denne også greases inn?

Den blir jo forsåvidt fuktet av bensinen, men det er denne o-ringen som tetter for retur-lekkasje. Selve tilbakeslagsventilen sørger jo for luft inn og tetter for lekkasje tilbake, men o-ringen tetter ventilen mot lekkasje inn i pumpehuset, hvis du skjønner.

En ny primus skal jo fungere, så hvis du har mulighet til å bytte så gjør gjerne det.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg forstår deg riktig, men jeg hadde samme problem på min pumpe......riktignok etter litt lengre tids bruk enn i ditt tilfelle.

Det var limet som hold "bunnproppen" på selve pumpehuset fast, som hadde sluppet taket. Jeg fikk løsnet denne, renset og satt inn med flytende gjenge-"tape" før jeg satt den tilbake. Det har fungert fint og ikke hatt noe problemer siden jeg gjorde det for et halvt års tid siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.