Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har noen dager fri i uken som kommer. Har planlagt en tur i bergsdalen: Småbrekke- storlitjønet-høgabu- vaksdal. Noen som vet om de snøen er borte? og om vannene er isfrie?

John

Annonse
Skrevet

Hvis det er ingen her som kan svare kan du/dere prøve å ringe til Bergen Turlag for eksempel. Noen derfra er jo nødt til å ha vært i Hamlagrøtraktene i pinsen...

Skrevet

Har nå vært på denne turen fra bergsdalen( lid) til Høgabu videre ned til Vaksdal. Fremdeles mye snø over 700-800 meter. Vannene er islagt.

Om det er mye snø i fjellet i år, vet jeg ikke. Det er første gang jeg går i bergsdalen. Turen gå mersmak. Jeg vil sikkert gå denne turen om sommeren når vannene er isfrie og jeg kan fiske.

Skrevet

Veldig fint turområde dette! Ettersom eg disponerer hytte i området, så veit eg at det har vert mindre snø i år enn tidlegare, i hvertfall nede ved 500-600 moh. Mange fine fiskevatn.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet hvordan snøen er Bergsheimen nå? Noen (som med alle tenkelige forbehold) vet om f.eks. sommerruta opp til Kiellandbu er nogenlunde skredsikker nå?

Skrevet

Bergsheimen? I Bergsdalsfjella er det lite snø ned mot vegen, flott skiføre lenger inne.

Gjekk Bergsdalstraverrrsen for ei veka siden, flott og mykje snø, litt overvatn på enkelte vatn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.