Gå til innhold
  • Bli medlem

Behandling etter vask: Norrøna dri-3 jakke


Ferskingen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hatt en Norrøna Trollveggen dri-3 jakke en stund nå og har egentlig ikke hatt behov for å vaske den før nå. Og det jeg lurer på, da det står at man skal vaske den som vanlig i maskin og så impregnere, men etter dette skal man liksom stryke jakken/hive i trommel.

Det sistnevnte er visstnok for å reaktivere noe greier på jakken (dere vet nok bedre enn meg)

Det jeg lurer på er etter jakken er ferdig i maskinen, da skal man (når den er våt visstnok) henge den opp og spraye den med impregneringsspray og så er det med strykingen. Skal man stryke jakken når den er tørr eller når den er våt?

Og leste om noen som gjorde dette ved bruk av hårføner? Er dette å anbefale?

(vi har ikke trommel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener jeg lærte på et kurs en gang at det er dermizax (bergans) som skal varmebehandles etter vask. Men om man inprignerer en goretex jakke og den blir skjoldete så kan man varmebehandle den for å få vekk disse.

Men skal ikke si det for sikkert......lenge siden jeg var på det kurset..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.