Sti L Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Tror noen i Engeland har laget en ammo som har høyere egenvekt enn stål.Finnes det,hva heter det,hvor kjøper man? Tror jeg vil prøve skaffe meg slugs også (p.g.a. bamse har inntatt skogen min),er dette mulig? Noen som har noen til overs? Siter
roysigurd Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Slug får man kjøpt i norge på friluftsbutikken der du kjøper våpen. Buck shot er jo åsså ett alternativ... er vel 8 eller 12 kuler i en patron. Siter
Vandrefalk Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Tror noen i Engeland har laget en ammo som har høyere egenvekt enn stål.Finnes det,hva heter det,hvor kjøper man? Tror jeg vil prøve skaffe meg slugs også (p.g.a. bamse har inntatt skogen min),er dette mulig? Noen som har noen til overs? Er vel vismut du mener? Finnes på alle butikker som selger haglammo... Siter
slemmo Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Slugs får man kjøpt over alt og all vanlig hagleammo med unntak av tinn og sink har høyere egenvekt en stål. Kanskje du bør vurdere å ta jegerprøven, der vil du bli informert om disse tingene Siter
Fjellbukken Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Jeg vil være der når Sti L ser prislappen på den "nye" hagleammoen Ikke denne artikkelen jeg lette etter, men den gjør nytten lell: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/jakt/article290234.ece Her står det litt om de forskjellige typene og hvordan de kan sammenlignes med bly. Siter
Sti L Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Skrevet 26. mai 2009 Der ble det atter en skrivefeil:Mente et eller annet som er tyngre enn bly så klart.Pris betyr lite,en normal jaktsesong koster meg fra 10-25 skudd. Siter
Lompa Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 De har ikke samme egenskapene som bly allikevel. Både vismut og tungsten har høy egenvekt, men de er mye sprøere enn bly. Selv bruker jeg vismut, men venter på den dagen det skal bli lovlig med bly igjen. Svenskene har gått tilbake til bly.. Siter
springsteen Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Svenskene har gått tilbake til bly.. Men ikke 100%. Og siste ord er nok ikke sagt ennå... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.