Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag, søndag 8.8 var det ikke tid for noen store turer. Vi ruslet opp fra Krossbu til Bøverbreen. Undret oss litt over organiseringen av de nye plankene på stien (ikke helt logisk lagt ut) og koste oss i det fine været.

Tor Erik, Anne Cathrine og Julia ruslet litt på breen, mens jeg lå på et liggeunderlag ved brekanten, drakk vann og spiste sjokolade, småsov mens jeg innimellom betraktet Fannaråken og gårsdagens Skagastølsrygg, mens nye grupper med tau, stegjern, hjelm og full pakke ankom.
Det var deilig å la dem holde på med sitt mas, og bare ligge å slappe av. I fjellet. Det deilige fjellet, og bare være til.

Ikke noe toppmas. Ikke noe tidspress. Det var lenge siden nå. Jeg hadde nesten glemt hvor deilig det kan være når man for en periode nærmest har gjort fjellet til en arena for fysiske prestasjoner, målbart på en eller annen dusteliste.

Vis rapporten i Turkartet

Annonse
Skrevet

Den følelsen du beskriver, Morten, er det nok mange av oss som kjenner seg igjen i. Jeg husker godt en solrik og varm dag på gresset/lyngen utenfor teltene ovenfor Turtagrø. Dagen/natten før hadde vi gått vår første tur over Styggedalsryggen som hadde tatt hele 24 timer på 5 minutter nær. Vi hadde vært oppe i Berges kulp og badet, og følelsen av velvære kombinert med en veldig tilfredsstillelse over å ha gjennomført en utfordrende tur var bare herlig.

En annen følelse som kanskje mange har opplevd, vil jeg beskrive med et utsagn fra en av mine turkamerater. Han manglet bare Midtre Skagastølstind av 2000-meterstoppene som krever klatring. En annen turkamerat og jeg skulle følge ham opp. Han hadde litt problemer i V-skaret for der jeg sitter og sikrer ham på en hylle midtveis, hører jeg han utbryter nede fra veggen: ”Jeg gir meg”. Imidlertid kom han seg opp. Så sitter vi endelig på toppen og så sier han: ”Heretter skal jeg bare gå koselige turer”.

Skrevet

Bra fanget stemning !

Ekstra lett å nyte når man er fysiske og psykisk utladet etter en anstrengende tur.

Av og til er det utrolig godt bare å være i fjellet og ta inn over seg litt av Nils Faarlunds filosofi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.