Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiturer i pinsen


Anbefalte innlegg

Jeg har riktignok ikke sett det selv, men jeg er helt sikker på at du må bære langt i Snødalen nå.

- Det er fremdeles gode skiforhold ved Djupvasshytta(Geiranger).

- Skridulaupen ved Grotli var nesten helt hvit i går. Tror nok at du kan gå på ski helt fra veien.

- Jeg tror også at det er greit i Sunnylvsmoldskreddalen nord for Hellesylt, hvis veien er åpen. Skruven er en flott skitur herifra. Holedalen sør for Hellesylt har nok også skiføre nå. Er usikker på veien her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollstigen på grensa mellom Romsdal og Sunnmøre har også skiføre fra veien. Flere alternativer, de mest folksomme er Alnestinden og Finnan. Breitinden er en fin tur, må regne med litt av og på med ski i starten på denne.

Ringshornet fra Slettvikane er en liten perle, kan kombineres med de mindre besøkte Småholtindane. Her er det bare å ta kartet fatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil forsøke deg på Nordre Smørskredtind. Kjør inn i Strandamoldskreddalen, slik vi gjorde i helga. Idyllisk seterdal. Følg sti fra Instesetra mot Tverrdalen, til du møter snøen (10 min på lørdag).

Ruta til Nordre går opp snødekte sida t.h. på bildet. Deretter inn rygg med masse snø. Bildet er tatt fra inngangen til Tverrdalen.

Det bør vel kunne holde noenlunde ei uke til nederst i lia ?

post-399-133474624492_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen ser ut til å gå i oppfyllelse. Et gedigent høytrykk bygger seg opp, og det skal bli knallvær over hele Sør-Norge alle de tre pinsedagene.

Jeg er interessert i tips for toppturer på ski i Sogn og Fjordane og evt. Sunnmørsalpene som fortsatt har gode forhold. Fyr løs!

Hei,

Her er det mye å ta av..Jeg var på Sognefjellet sist helg og skal tilbake i Pinsehelgen. Forholdene på Smørstabbreen er fortsatt forbausende gode, gitt lite snø og mild vårsesong. Turen fra Krossbu til f.eks Store- og Veslebjørn er klassikere, Sokse og resten av 'kjøkkenskuffen' hvis du tar med stegjern..I Pinsehelgen er Smørstabbtind og Steindalsnosi på vår plan.

Du må nok opp hit for å finne bra snøforhold, lenger ned i dalen, vestover ved Turtagrø, er det normalt mange andre flotte topper, men her er det lite snø igjen..selv om jeg så noen traske innover Ringsdalen mot Ringstind så sent som Søndag. Hvis du holder deg til Sogn og Fjordane er jo Josten på langs et flott alternativ..

God Tur - kanskje vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.