Fiskern Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 Hei. Stikker til Indradalen innenfor Røssdalen for å koke en eller to kjeler med kaffe i morgen. Tenkte å gå opp i Fossjuvet. Noen som vet om det går an å gå opp fra Fossjuvet og opp på kanten for så å ta stien tilbake om Vinddalen? Hvordan er forholdene der inne mtp løs stein etc.? Mvh L Siter
REs Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Jeg har ikke gått akurat denne turen, det er sikert fullt mulig å finne en grei rute. Du burde kanskje sjekke ut snøforholdene i området. Turistforeningen arrangerer skitur til Kjerag den 6. juni, så rent statistisk så kan det godt tenkes at det ligger igjen noe snø. Siter
REJOHN Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 Hei. Stikker til Indradalen innenfor Røssdalen for å koke en eller to kjeler med kaffe i morgen. Tenkte å gå opp i Fossjuvet. Noen som vet om det går an å gå opp fra Fossjuvet og opp på kanten for så å ta stien tilbake om Vinddalen? Hvordan er forholdene der inne mtp løs stein etc.? Mvh L Jeg snakket med noen som hadde vært på fjellet på andre side, Jeg går ut fra at snøen ikke var noe problem, men var det mulig å komme opp? Siter
kenny28 Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Dette lurer jeg på. Er det mulig å gå opp/ned Fossjuvet ? Siter
Fiskern Skrevet 27. april 2014 Forfatter Skrevet 27. april 2014 Ja, det går greit når forholdene i bakken og urda er tørr. 1 Siter
kenny28 Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Ja, det går greit når forholdene i bakken og urda er tørr. Takk for svar Hva vil det si " forholdene i bakken og urda er tørr" ? Er det best å starte fra Røssdalen og opp eller Fossjuvet og ned hvis det er usikkert om det lar seg gjøre ? Er denne turen/ruten helt ok eller er det med livet som innsats ? Siter
Fiskern Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Takk for svar Hva vil det si " forholdene i bakken og urda er tørr" ? Er det best å starte fra Røssdalen og opp eller Fossjuvet og ned hvis det er usikkert om det lar seg gjøre ? Er denne turen/ruten helt ok eller er det med livet som innsats ? Helt ok tur for den noe trente fjellvandrer. Mye stein å forsere nedenfra og opp. Jeg vil si det er letteste vei, da steinur er lettere å gå opp enn ned. Noen dager med oppholdsvær og lite vann i elva/bekkene gjør dette til en spennende og begivenhetsrik tur. Siter
kenny28 Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Da er det sikkert lurt å vente til snøen er ferdig å smelte. Får vente litt ut på sommeren før jeg prøver meg Siter
Fiskern Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Skrevet 30. mai 2014 GIkk tur/retur fra Vinddalen, opp Fårelia, via Sletteskaret, forbi Fossjuvet, Korvabu, Skitdalane og til Fidjadalen i går. Flott vær og føre. Mye vann i elvene pga god snøsmelting. Godt med snø i enkelte områder. Går man Fossjuvet nå tror jeg det er godt gjennomførbart. Noe fuktig i bunnen, ved vannet oppe i juvet, pga fossen, men med sola på full guffe tørker man greit opp etter eksponering for vannstøv 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.