Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Stikker til Indradalen innenfor Røssdalen for å koke en eller to kjeler med kaffe i morgen. Tenkte å gå opp i Fossjuvet.

Noen som vet om det går an å gå opp fra Fossjuvet og opp på kanten for så å ta stien tilbake om Vinddalen? Hvordan er forholdene der inne mtp løs stein etc.?

Mvh

L

Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gått akurat denne turen, det er sikert fullt mulig å finne en grei rute. Du burde kanskje sjekke ut snøforholdene i området. Turistforeningen arrangerer skitur til Kjerag den 6. juni, så rent statistisk så kan det godt tenkes at det ligger igjen noe snø.

Skrevet
Hei.

Stikker til Indradalen innenfor Røssdalen for å koke en eller to kjeler med kaffe i morgen. Tenkte å gå opp i Fossjuvet.

Noen som vet om det går an å gå opp fra Fossjuvet og opp på kanten for så å ta stien tilbake om Vinddalen? Hvordan er forholdene der inne mtp løs stein etc.?

Mvh

L

Jeg snakket med noen som hadde vært på fjellet på andre side, Jeg går ut fra at snøen ikke var noe problem, men var det mulig å komme opp?

• 4 år senere...
Skrevet

Ja, det går greit når forholdene i bakken og urda er tørr. 

Takk for svar :)

Hva vil det si " forholdene i bakken og urda er tørr" ?

Er det best å starte fra Røssdalen og opp eller Fossjuvet og ned hvis det er usikkert om det lar seg gjøre ?

Er denne turen/ruten helt ok eller er det med livet som innsats ?

Skrevet

Takk for svar :)

Hva vil det si " forholdene i bakken og urda er tørr" ?

Er det best å starte fra Røssdalen og opp eller Fossjuvet og ned hvis det er usikkert om det lar seg gjøre ?

Er denne turen/ruten helt ok eller er det med livet som innsats ?

Helt ok tur for den noe trente fjellvandrer. Mye stein å forsere nedenfra og opp. Jeg vil si det er letteste vei, da steinur er lettere å gå opp enn ned. Noen dager med oppholdsvær og lite vann i elva/bekkene gjør dette til en spennende og begivenhetsrik tur. 

• 1 måned senere...
Skrevet

GIkk tur/retur fra Vinddalen, opp Fårelia, via Sletteskaret, forbi Fossjuvet, Korvabu, Skitdalane og til Fidjadalen i går. Flott vær og føre. Mye vann i elvene pga god snøsmelting. Godt med snø i enkelte områder. Går man Fossjuvet nå tror jeg det er godt gjennomførbart. Noe fuktig i bunnen, ved vannet oppe i juvet, pga fossen, men med sola på full guffe tørker man greit opp etter eksponering for vannstøv  :-)

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.