Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger forslag til dagstur i Jotunheimen/Rondane!


Anbefalte innlegg

Ifm jobbing en drøy uke i Norge har jeg fått oppgaven å ta med meg et par amerikanske (men i god form) kollegaer for å vise frem norge på sitt beste.. Dessverre har jeg endel begrensninger:

- Tid: bare tid til én dagstur (inkl kjøring) fra Lillehammer

- Tidspunkt: første helgen i juni

- Føreforhold: Bart (dvs fottur, ikke ski.. begrenset med utstyr gitt)

Er det noen enkle, men fine topper i jotunheimen som er tilgjengelig i rimelig avstand fra allfar vei?

Max 6 timer tur-retur til fots.

alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ta turen fra Lillehammer opp til Ringebu og så over Venabygdsfjell ned til Sollia.

Så drar du i retning mot Folldal. Stopp ved Rondetunet.

Ta så DNT-stien som går opp derifra i retning Bjørnhollia, venstre side av veien.

Man kan velge å gå helt fram til Bjørnhollia eller snu før man kommer fram. Fordelen med denne turen er at man har et fantastisk skue mot Rondanemassivet mye deler av turen.

En annen mulighet er å starte turen fra Straumbu og gå i retning Bjørnhollia og ta en av toppturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.