Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale ett bra regnsett(som er TETT) ? Har aldri hatt noe dyrt regntøy men det siste året så har det blitt mere og mere tur i dårlig vær, så behovet for ett bra og TETT regntøy melder seg :)

Noen som kan anbefale ett eller flere som er bra ?

Hadde vært fint med linker :)

Annonse
Skrevet

Liker veldig godt Arc'Teryx Theta SV-serien (evt. Alpha).

Er dog temmelig dyr. Er tett, men holder deg ikke tørr. Svette gjør man jo uansett og en membran vil aldre klare å slippe ut dampoverskuddet ...

Skrevet
Liker veldig godt Arc'Teryx Theta SV-serien (evt. Alpha).

Er dog temmelig dyr. Er tett, men holder deg ikke tørr. Svette gjør man jo uansett og en membran vil aldre klare å slippe ut dampoverskuddet ...

er ikke dette gore-tex-produkter? i så fall går det ikke under det jeg kaller regntøy.

Skrevet

Eg kjøpte eit Craft-sett til ein veldig billig penge, trur det var nedsett frå rundt 1000 til ca 300 kroner for eit års tid sidan. Eg trengte ei regnbukse til sykling, og den buksa er veldig bra og blir brukt elles når det regner. Jakka har eg aldri brukt, men den er sikkert ok den også....

Skrevet
Likte den fra XXL, likte prisen og :?

Er dette kvalitet ? Noen som har erfaring ?

Har den samme jakken, men buksen med hel glidlås. Stoffet er tynt, men relativt solid kjennes det ut som. Ingen risp eller andre problemer etter et års bruk. Plaggene er uten noen form for mesh eller annet fór innvendig, så det ligger helt inntil huden om du bare har undertøy under. Da blir du våt pga kondens så lenge du er aktiv med sekk på ryggen. Men jeg har oppdaget at jeg har tørket ganske fort når jeg har satt ned tempoet igjen, så pusteevnen er ganske god. Ytterstoffet har en tendens til å se ut som det trekker vann, men det kommer ingenting gjennom membranen.

Litt dårlig mulighet til å stramme fast buksen nede rundt støvlene er mitt eneste ordentlige minus... Kunne også vært en litt bedre mulighet til å holde hetten helt på plass når den ikke er i bruk, og en ståltråd til å forme den med kan vel også være et savn for noen. Men litt har vel blitt ofret for å lage et sett som er lett.

Har ingen problemer med å anbefale settet, med mindre du er av typen som føler at regntøyet skal tåle veldig tøff bruk. Et sitteunderlag eller liggeunderlag er nok greit om du skal sitte/ligge i lyngen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.