Lod Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Hei- er det noen som har vært i indre troms i det siste? Jeg planlegger å gå på ski fra Altevann til Vuoma via Gaskas. Planen var å dra inn med pulk og hunder, selv går jeg på ski, men jeg er spent på føret. Er dette mulig så seint i mai? Håper noen kan svare meg. Siter
K Qvigstad Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Hei Linken under her gir en bra oversikt over forholdene i området. Har ikke vært i området i det siste, men jeg gjetter på det begynner å bli mye bart langs Altevannet til Gasgas, blir det litt kaldere kan det vel være at isen kan være gangbar igjen, men ifølge sidene til bardu kommune er isfiskeløypa stengt for sesongen. Over til Vuoma er det sikkert nok snø enda, var der oppe rundt 7 juni i fjord og da var det stort sett skiføre mellom gasgas og vuoma, bortsett fra første delen opp fra hytta. Skal selv oppover der med ski neste helg, så jeg håper det kommer noen svar fra folk som har vært i området i det siste. http://www.nve.no/Global/Vann%20og%20vassdrag/Hydrologi/Is%20og%20Vanntemperatur/Ismelding/Siste_ismelding_fra_Statskog_Sor_Troms.pdf?epslanguage=no Siter
Jørn D. Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Det er mulig det er noen dager igjen med skiføre over skoggrensa, men pulken tror jeg kan parkeres for sesongen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.