DobbelNilssen Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Har Topo Pro kartserie på Coloradoe min, men vurderer å oppgradere kartene til Topo Adventure. Er det noen som har erfaringer å dele ? Tenker spesielt på funksjonene med 3D visning og Autoruting på Gps og kartvisning i Mapsource på Pc'en. På forhånd takk for svar Siter
4x4 Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Tar eg ikkje heilt feil, så trur eg ikkje gpsen din støtte adventure 3d. Då må du på oregon Siter
niklas Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Joda, Colorado tar 3D kart... vanvittig tregt, men det går Siter
kardam Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Er det store oppdateringer på kartgrunnlaget fra Topo til adventure? Tenker da ikke på skyggelegging, blåmerkede stier etc. Siter
strebus85 Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 På ad-kart kan ein få opp høgdeprofil over ruter ein har gått. Moro, men ikkje viktig. Siter
Joker Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Du kan også få profil på ruter du har tenkt å gå, enda morsommere, og kanskje litt viktigere. Siter
asghegg Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 De fleste nyeste Garmin gpsèr m/fargekart tar Adventure kart, men en får ikke se skyggen i kartene som er nytt. En kan heller ikke bruke 3D funksjon, etter min mening ubrukelig. Oregon og Coloradoen viser alle detaljer med Adv kartene. Skyggefunksjonen kan en deaktivere slik at panoreringen i kartet ikke går så tregt, selv bruker jeg det sjelden. Autorutingen fungerer sånn passe på de merkede stier. Som Joker nevner her så er jeg helt enig, at en kan sitte hjemme å tegne spor/rute på pc, deretter se høydeprofilen er en glimrende funksjon. Lett å se om en har mulighet å gå den strekningen. Legger ved utsnitt av kart hvor en kan se skyggefunksjon, og 3D funksjonen. Siter
DobbelNilssen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Takk for matnyttig svar asghegg Tviler vel på at jeg gidder å oppgradere hvis de fæncye greian oppleves som ubrukelig og tregt. Mye av hensikten er borte da. Siter
Arcticpeak Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Er det noen vits i å oppgradere fra Topo Pro til Topo Adventure? Hvilke fordeler vil det i såfall gi? Jeg har en GPSMap 60CSX. Siter
DobbelNilssen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Her står litt om hvilke finesser Adventure har. http://www.geodata.no/Geoinsight/Produkter/GPS/Topo-Adventure/ For å få utnyttet all funksjonalitet fult ut kreves Garmin Colorado eller Oregon, men Adventure serien skal virke på 60CSX oxo. Siter
Joker Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Adventure kartene støtter autoruting, det gjør ikke Topo Pro. Siter
asghegg Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Sitat Er det noen vits i å oppgradere fra Topo Pro til Topo Adventure? Hvilke fordeler vil det i såfall gi? Jeg har en GPSMap 60CSX. Den fordelen du får er at merkede stier blir blå av farge, ellers så blir panorereringen i kartet tregere enn pro kart. Vet ikke om du får andre fordeler. Autoruting på stier med advent kart på 60CSx virker ikke, på f.eks Oregon virker den sånn passe. Jeg ville ikke oppgradert hvis jeg hadde en 60CSx Siter
Joker Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Autorutingen virker vel sånn passe på 60CSx'en også, iallefall på min. Siter
asghegg Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Sitat Autorutingen virker vel sånn passe på 60CSx'en også, iallefall på min. Vil tro at det er stier du mener. Har ikke fått til autoruting på stier med 60CSx, har prøvd med det meste av innstillinger, men nei Siter
utinaturen Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Er det noen som vet om 60 C kan vise stier, og hvordan får jeg isåfall gjort dette?? Siter
martin.m Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Sitat Vil tro at det er stier du mener. Har ikke fått til autoruting på stier med 60CSx, har prøvd med det meste av innstillinger, men nei Hei. Har samme erfaring med 60CSx, får ikke autorouting til å virke helt korrekt og "naturlig" i forhold til stier på den CSx jeg benytter. Er det en vei i nærheten velges denne. Har lest hele bruksanvisningen (å, jada!) samt sjekket en del på nett ang. dette. Fint å høre om noen har fått til autorouting til å velge konsekvent på stier med Adventure og 60 CSx. Siter
Joker Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 .........og du står oppført som fotgjenger? Funker iallefall på min. Der det ikke virker er det gjerne feil i kartgrunnlaget, og da får jeg forslag om noen sinnsyke omveier. Siter
Joker Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Glemte å si at autoruting data må inkluderes i Mapsource når kartene overføres. Siter
martin.m Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Sitat .........og du står oppført som fotgjenger? Funker iallefall på min. Der det ikke virker er det gjerne feil i kartgrunnlaget, og da får jeg forslag om noen sinnsyke omveier. Hei. Jepp, har i nevnte eksempel satt den opp som fotgjenger. For å presisere; den kan greit velge stier dersom det er omtrent eneste opsjon, men dersom det f.eks. er skogsbilveier i ønsket retning har CSx/Adventure en tendens til å velge denne. Siter
rotehodet Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 en liten digresjon mørke skyer i sikte, gps nettet kan bli veldig ustødig allerede fra neste år. http://www.dinside.no/813935/morke-gps-skyer-i-sikte videre i artikkelen så henvises det til den europeiske konkurrenten som snart er på trappene, galileo. http://www.esa.int/esaNA/galileo.html er det noen av dere som har litt kunnskap om om hva dette er, om det finnes terminaler til det nye koordinatsystemet ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.