sherpa Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hei. Tenkte å ta en tur til Valdresflya, Kalvehøgdi og andre topper 17 mai helga. Er snøforholdene bra ? Er veien fremdeles nattestengt slik at jeg ikke kan kjøre inn fra sør før kl 8 på morgenen, eller stenges den bare når forholdene tilsier det ? Tidligere år har jeg kjørt inn fra nord ved 6 tiden på morgenen i midten av mai. Tenkte å sove i bilen et eller annet sted i nærheten av Fagernes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The man Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg var en tur på Flya i går 9/5. Da var det snøstorm der oppe. Flere biler som hadde problemer med å komme frem, da veien føyk igjen flere steder. Som du sikkert vet så er det katasrofalt lite snø i Jotunheimen i år. Jeg var på Vandrehjemmet i går å kitet, til min store overaskelse har snøen holdt utrolig godt. Så etter min mening skal det ikke være noe problem å komme seg opp på Kalvehøgde 17. mai helgen. Det blir sikkert nydelig med den nysnøen som har kommet i tilegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenriz Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Snøforholda var bra på søndag 10/5. Dog er det nok lite snø fra Mugna og videre mot Kalvehøgdene vil jeg tro..? Var forholdsvis lite der allerede rett etter flya åpna. Veien er stengt natterstid ja, ettersom jeg har skjønt det er den stengt uavhengig av forhold om natta enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Bilde tatt 12. mai 2009: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvordan var skiføret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg gikk ikke på ski på Flya. Bare en tur på Smørstabbreen. Der var det kommet en del mer snø enn Valdresflya og den var veldig tung og trå. Uansett tror jeg du får en fin skitur om du drar til Valdresflya i helgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenriz Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Skiføret var helt upåklagelig på Onsdag. Hard snø som nesten ikke ga avtrykk fra start (ca kl 10) og kjempefint "kjøreføre" ned igjen utpå dagen. Så fint føre får du helt sikkert, om været slår til da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelljo Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 http://www.gd.no/nyheter/article4334710.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sherpa Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Hei. Tenkte å ta en tur til Valdresflya, Kalvehøgdi og andre topper 17 mai helga. Er snøforholdene bra ? Er veien fremdeles nattestengt slik at jeg ikke kan kjøre inn fra sør før kl 8 på morgenen, eller stenges den bare når forholdene tilsier det ? Tidligere år har jeg kjørt inn fra nord ved 6 tiden på morgenen i midten av mai. Tenkte å sove i bilen et eller annet sted i nærheten av Fagernes. Hei. Takk for svarene jeg fikk. Etter 30 mil og ei fartsbot kom jeg til Flya kl 0630 idag 17 mai. Det hadde kommet litt snø og snødde fremdeles litt. Lavt tett skydekke reduserte sikten til 20 m. Først ved 10 tiden lettet det noe. Snøen på selve Flya bar relativt bra, men i sørflankene var det mange steder dårlig bæreevne. Mange biler og folk utpå dagen, men de fleste ruslet rundt nede på Flya. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.