Torgeir Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Det var en gang en debatt om 2k-topper som kunne ses fra havnivå, der det også var nevnt noe om å se Storen fra båt på Årdalsfjorden. Vel, her er i alle fall bekreftelsen på at den kan ses fra veien i Naddvik, omtrent i det man har passert Naddvik i retning Fodnes. Ekspertene kan kanskje si litt om hvilke andre topper som ses..? Er det midtre og ryggen opp til vesle..? Er det en Midtmaradalstind som slynger seg opp foran Storen..? Bildet ble tatt 27. desember 2008 (ble ikke lagt ut da grunnet litt trøbbel med nettet). Siter
GH Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Er du sikker på at det er storen ? Ligner på Store Austabotntind. Siter
morten Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Dette har vært diskutert før på FF Ja det er Store Austanbotntinden man ser. Siter
500fjell Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Sitat Dette har vært diskutert før på FF https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=629 Siter
Torodd Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Enig med siste taler. Vestre Austbotntinden til venstre og sydtoppen foran. Storen kan man kun se fra veien mellom Tyin og Aardal. Siter
500fjell Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Ifølge vedlagte tråd kan man se Storen fra boligområder rundt Årdalstangen. Siter
Torodd Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Sitat Ifølge vedlagte tråd kan man se Storen fra boligområder rundt Årdalstangen. Tviler da noen fjell over vannet staar i veien. Men ta en linjal selv og f.eks Multimap. Siter
frodeky Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Må få lov å sitere Tom i henvist tråd: Sitat Ah, hvis noe sted på jord kan kalles paradis må det vel være Sogn og Fjordane sommerstid? Det kan vel ikkje seiast på ein enklare måte? Siter
jarmol Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Sitat Må få lov å sitere Tom i henvist tråd: Det kan vel ikkje seiast på ein enklare måte? Det er så sant som det er sagt, sjølv om eg jo meiner det gjeld om vinteren også Eg meiner for øvrig eg i ein tråd i fjor la ut eit bilete motsatt veg av det ovanfor, altså der ein ser vatnet, men eg orka ikkje leite etter det. Siter
aleks Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Beerenberg er jo en 2K-topp som kan sees fra havet. Siter
TL Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Sitat Ekspertene kan kanskje si litt om hvilke andre topper som ses..? Er det midtre og ryggen opp til vesle..? Er det en Midtmaradalstind som slynger seg opp foran Storen..? Dette må vel "ods" sitt siktlinjeprogram kunne gi svar på? Siter
500fjell Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Sitat Det er så sant som det er sagt, sjølv om eg jo meiner det gjeld om vinteren også Eg meiner for øvrig eg i ein tråd i fjor la ut eit bilete motsatt veg av det ovanfor, altså der ein ser vatnet, men eg orka ikkje leite etter det. https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=14022 Siter
afe Skrevet 5. mai 2009 Skrevet 5. mai 2009 Sitat Ifølge vedlagte tråd kan man se Storen fra boligområder rundt Årdalstangen. Dette kan eg bekrefte. Eg har budd i eit av husa som har denne utsikta! Siter
Torgeir Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Skrevet 5. mai 2009 Beklager, det er selvfølgelig Store Austanbotntinden m.fl. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.