GEITA Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Var heldig å få tak i ett ubrukt par BD O1 til superpris (endelig blir det gå-funksjon på toppturene! ). Men bindingen er tilpasset en lengre støvel enn mine T2X mondo 28. Jeg trenger derfor å få kortet inn bindingen ca. 1cm. Slik jeg ser det, er det vaieren mellom fjærene og tåboksen som må kortes inn. Noen som vet hvordan dette gjøres, og om det evt er vanskelig? Gode råd mottas med takk Siter
andben Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 For å korte inn på vaieren skrur du på "patronene". Standard vaier er for støvler lenger enn 305 mm ( måles fra hæl til tupp/tå av sålen) Og hvis du har mondo 28 så er vel støvelens såle lenger enn 30,5 cm? Lykke til Anders Siter
GEITA Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Skrevet 4. mai 2009 Ja ante meg at det ikke var verre enn det, men ville sjekke for sikkerhets skyld . Støvlene er forresten 32,5 cm. Blir kjekt med gå-funksjon nå! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.