gk Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Har nå bruk skia nok for i år og har planer for en fottur 1-mai helga. Noen som har gode forslag på turer i områder der snøen har forsvunnet? Stedet bør ligge i Midt-Norge. Innerdalen er vurdert men det ligger kanskje snø der enda? Siter
Lindap Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Jeg slenger meg på og vil gjerne få turtips om et sted i Norge der det har begynt å bli vår. Hvordan er det i F. eks. Stavangerområdet eller langs sørlandskysten? Gjerne med tips om overnattig i telt. Hilsen Linda Siter
larschu Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Sitat Har nå bruk skia nok for i år og har planer for en fottur 1-mai helga. Noen som har gode forslag på turer i områder der snøen har forsvunnet? Stedet bør ligge i Midt-Norge. Innerdalen er vurdert men det ligger kanskje snø der enda? Fottur i Innerdalen blir nok litt optimistisk ja. Var på kongskrona i går, og måtte ikke mer enn ca. 150 høydemeter opp fra parkeringen før jeg spente på meg skia. Siter
sivertsvik Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Sitat Har nå bruk skia nok for i år og har planer for en fottur 1-mai helga. Noen som har gode forslag på turer i områder der snøen har forsvunnet? Stedet bør ligge i Midt-Norge. Innerdalen er vurdert men det ligger kanskje snø der enda? Hva med å dra ut på Fosen, anbefaler fjellene rundt Rissa. Også mange vann som begynner å bli isfrie, så det går ann å fiske litt. Siter
REJOHN Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Sitat Jeg slenger meg på og vil gjerne få turtips om et sted i Norge der det har begynt å bli vår. Hvordan er det i F. eks. Stavangerområdet eller langs sørlandskysten? Gjerne med tips om overnattig i telt. Det er mulig å gå i de ytterste og laveste dalene i Rogaland, som Røssdalen, Fidjadalen og Brådlandsdalen. Fra Bynuten i går, så det ut som om snøen hadde minket godt siste uke, og det bør være mulig å komme forholdsvis høyt opp f. eks i Røssdalen (rundt Fossejuvet, som absolutt er verdt å få med seg. Uten å ha vært oppe i Brådlandsdalen, så mener jeg at det er mulig å komme opp til stølene. Det må være en spesiell plass for overnatting i telt. Selv har jeg tenkt meg opp Fidjadalen til Blåfjellendene, om været ikke blir for ille. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.