Røyskatt Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Skal heim til Sunnmøre 1.mai helga for å gå toppturar før all snøen smeltar vekk, men tenkte å ta ein tur innom Hurrungane på vegen. Ringstind, Soleibotntind og Dyrhaugstind er aktuelle mål. Korleis er snøforholda på vegen? Må eg gå frå Turtagrø eller er det mulig å køyre bil opp til Ringsbotn evt. lenger med tanke på Soleibotntind? Er det mulig å køyre vidare forbi Turtagrø med tanke på Steindalsnosi? Dette blir på onsdag/torsdag 29/30. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Skal heim til Sunnmøre 1.mai helga for å gå toppturar før all snøen smeltar vekk, men tenkte å ta ein tur innom Hurrungane på vegen. Ringstind, Soleibotntind og Dyrhaugstind er aktuelle mål. Korleis er snøforholda på vegen? Må eg gå frå Turtagrø eller er det mulig å køyre bil opp til Ringsbotn evt. lenger med tanke på Soleibotntind? Er det mulig å køyre vidare forbi Turtagrø med tanke på Steindalsnosi? Dette blir på onsdag/torsdag 29/30. Sjå webbkamera på Turtagrø: http://www.turtagro.no/cat_page.asp?cat=28&PageType=M&documentID=297 Det er enda mye snø på fjellet. Siter
Røyskatt Skrevet 25. april 2009 Forfatter Skrevet 25. april 2009 Sikkert mykje snø i fjellet, men det eg lurer på er kor langt eg kan kome med bil mot Ringsbotn evt. Berdalsbandet og Sognefjellet, eller om eg må gå frå Turtagrø for å nå dei aktuelle toppane. Siter
Erling12 Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Heisann. 1. Så tidlig er det neppe brøytet opp til munningen av Ringsdalen. Innmarsjen dit er uansett ikke så veldig lang, men hvis du skal videre mot Soleitind blir det litt. Etter 15. mai er det større sjanse for å kunne kjøre et stykke, siden det da så smått nærmer seg åpning av veien over Berdalsbandet. 2. Sognefjellsveien åpner 30. april. Da snakker vi hele veien over til Lom. Når på dagen dette skjer vet jeg ikke, men et vilt tips er cirka midt på dagen. Forslag: Gå Ringstind den 29. Hør med Vegvesenet (tlf. 175) når veien åpner den 30. Hvis den åpner tidlig erobrer du Stendalsnesen. Hvis den åpner sent går du opp på Dyrhaugsryggen. God tur! Siter
MBK Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 175 er ikke alltid like pålitelige synes jeg, da er det bedre å evt. ta direkte kontakt med de som brøyter.. Siter
Røyskatt Skrevet 25. april 2009 Forfatter Skrevet 25. april 2009 Eg kjem til Turtagrø 29. og satsar på ein topptur 30., for så å køyre til Sunnmøre om kvelden. Det blir nok Ringstind eller Dyrhaugstind som er mest aktuellt då. Siter
frodeky Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Er nok mindre snø enn i fjord, men er nok til å komme seg på ski tidlig mai vil eg tru... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.