Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kan veien fra Nittedal Stasjon til Movann?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å begynne å sykle på jobb fra Nittedal Stasjon (parkering) og over til Movann og til Oslo. Problemet er at jeg ikke helt vet hvor jeg skal sykle fra Nittedal stasjon for å komme til Movann. På kartet er det jo ikke merka at det går noen vei i mellom, men mistenker at det bør være en grei vei/sti mellom der likevel?

Takker for tips.

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt jeg kan se, er ovenstående et kart over området Breisjøen og Sinober, med ei helt annen rute tegnet inn.

Ruta du etterlyser er litt kronglete i starten, og ca en halv kilometer eller så av den er sti hvor du må trille sykkelen. På det vedlagte kartet har jeg tegnet inn to blå prikker. Den øverste er ved Sørli Skole, litt til høyre for denne kan du finne Nittedal Stasjon - se etter "krysset" der Stasjonsveien går under jernbanebrua (ved Rema/Rimi). Den andre prikken er Movatn. Den blå streken i mellom er ruta du skal sykle.

Ruta starter altså ved Sørli Skole. Du skal følge den blå streken som går vestover i en U, det er grusvei og oppoverbakke. Bro over jernbanelinja. Der hvor U'en er "ferdig tegnet" og går til vest igjen, er starten på stien. Den er litt vanskelig å oppdage når du sykler, det er bare et lite sånn løypeskilt i kanten av grusveien, og er lett å kjøre forbi. Jeg tror det står Movatn på det skiltet, men jeg er ikke sikker. Denne stien er noen hundre meter lang, og jeg pleier å trille sykkelen her. I andre enden kommer du ut på grusvei igjen, og da følger du bare skiltinga til Movatn. Du kjører delvis langs linja. Grusen er grov, og veien er av varierende kvalitet.

Mitt tips er at du studerer et markakart nøye, tar det med deg en søndag og prøvekjører. Jeg syklet her hver dag for ti år tilbake slik du vil gjøre nå, og hadde stor glede av det - fin start på dagen. Og vær klar over at det ikke bare er å ringe etter drosje hvis du skulle punktere og du har ti min til toget, her ute er beina eneste alternative transport :oops:

(REDIGERT)

Jeg oppdaget at du planlegger å sykle videre til Oslo også .....

Det er to veier du kan ta fra Movatn til Oslo, den ene er å følge toglinja fra Movatn Stasjon og til Sandermosen på grus, den andre er å følge bilveien, som er litt lenger, men da på asfalt. Mye bratte bakker, stram opp bremsene! Jeg vet ikke hvor godt trent du er, men dette er en ganske lang tur, du får kjørt deg på veien hjem igjen.

post-4204-133474619243_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.