Gå til innhold
  • Bli medlem

Tre praktfulle turer i Jotunheimen 16-19. april 2009


500fjell

Anbefalte innlegg

Når yr.no melder om tre dager med gromvær må man bare slå til! Denne week-enden hadde jeg basecamp ved Bessvatnet og fikk meg tre praktfulle turer. Jeg stod tidlig opp slik at jeg kunne nyte ettermiddagen ved teltet, sole meg og føle stillheten!

Fredag: Nautgardstindane+Nubber.

Lørdag: Surtningssubretoppene+Besshøe.

Søndag: Heimdalshøe.

Turrapport med mange bilder her: http://tinderanglerne.blogspot.com/2009/04/tre-praktfulle-turer-i-jotunheimen.html

post-3251-133474618599_thumb.jpg

post-3251-133474618639_thumb.jpg

post-3251-133474618671_thumb.jpg

post-3251-133474618693_thumb.jpg

post-3251-133474618716_thumb.jpg

post-3251-133474618749_thumb.jpg

post-3251-133474618778_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra turer dette, Sondre, og fin turrapport. Jeg var en av de som benyttet meg av at flya åpnet i helga. Fikk med meg toppene rundt Kalvehøgdene og Rasletindane i det strålende været.

Regner for øvrig ikke med du så noe til skaftet på spaden min 8) Tror nemlig jeg mistet den da jeg tryna på veien ned østflanken av Stornubben, og der gikk ikke du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært ei drømmehelg for deg Sondre! Lange sliteturer med stor utsikt som belønning, og etterpå slappe av på bare rabber ved teltet i timesvis, det er ingenting som kan måle seg med det. Tankene går lett til drømmeleiren i Leirungsdalen for et par år siden.

Skummel skavlhistorie da! :D

For mine foreldres del hadde jeg aldri turt å skrive om den, da hadde jeg følt deres engstelse på kroppen på hver eneste topptur framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en drømmehelg, Øyvind! Flott utsikt og skiføre, og ikke et vindpust i den varme sola i leiren etterpå. Liker best å gå på tur med andre, men av og til er det deilig å være alene også. Da får man mer stillhet for sine egne tanker og kan bestemme rute og tempo lettere.

Skavlen var litt skummel ja, har ikke fortalt muttern om den enda og hun leser neppe den rapporten, hehe. :D Jeg trodde jeg hadde god margin fra faresonen, men vær aldri trygg! Hørt flere historier om folk som har falt gjennom skavlen på Glittertind. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.