Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Registerte rekordlite snø i Vest Jotunheime i påsken! I områdene rundt Turtagrø var allerede bare flekker og pill råtten snø..

- Planlegger en tur til Storebjørn/Veslebjørn mfl helgen rundt 1. Mai - er det noen som vet (tør spå) noe om forholdene på breen?

Bør vi planlegge med tau pga dette?

Annonse
Skrevet

vi gikk fra leirdalen to uker siden. Da tok vi sele på før breen, og gikk på der det ville være tryggest. Vi hørte godt at det var snøbro vi gikk på, men det var også det hele. Jeg ville nok gått med tau på vei oppover om jeg skulle gjort det igjen. Ta det i hvert fall med :D

Skrevet

Tanken var å gå fra Sognefjellssiden (Sognefjellshytta eller Krossbu), og jeg vet at det normalt ikke er påkrevd med 'sikring', men det er som sagt overraskende lite snø iår...Seler og tau medbringes for sikkerhetsskyld - takk for svar!

(PS: Tar gjerne oppdaterte tilbakemeldinger dersom noen tar turen de neste ukene..)

Skrevet
Tanken var å gå fra Sognefjellssiden (Sognefjellshytta eller Krossbu), og jeg vet at det normalt ikke er påkrevd med 'sikring', men det er som sagt overraskende lite snø iår...Seler og tau medbringes for sikkerhetsskyld - takk for svar!

(PS: Tar gjerne oppdaterte tilbakemeldinger dersom noen tar turen de neste ukene..)

Fra Krossbu: Unngå Bøverbrean, som er farlig hele året på grunn av svære sprekker. Velg Lierbrean :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Så returen over breen til Krossbu ble meget slitsom på det sykt tunge føret. ... Men en tur fikk vi oss selv om vi kunne vært heldigere med vær og forhold. ... Søraustre Smørstabbtinder og Storebjørn bakerst til venstre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.