Gå til innhold
  • Bli medlem

forsvarets truger


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe truger fra forsvarsbrukt, er det noen som har erfaringer med disse?

Eventuelt noen andre til tilnærmet lik pris (400-600 kroner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trugene til forsvaret er egentlig ikke noe særlig til litt "seriøs" bruk. Det eneste som virkelig taler for dem er at de er tilnærmet umulig å ødelegge :)

De er brede på innsiden av foten, så du ser ut som du har drite på deg når du går med dem. Dette gjør det tungt i tillegg. De er også helt flate, uten noe gripejern e.l. annet enn taggene rundt kanten. Dette gjør de dårlig egnet på hardtføre i bratt terrenget.

På rett føre i flatt terreng kommer du deg frem, men jeg ville helt klart gått for noen moderne. 4-600 er kanskje i minste laget, men det er vel rette tiden for å gjøre gode kjøp på vinterutstyr. Går du opp i en tusenlapp (i hvert fall på salg) får du bra truger som er gode å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Helt ok truger!!

selvfølgelig ikke like gode som nye tubbs, atlas eller lignende, men helt ok for småturer.

skal du ha billige truger er disse ett mye bedre kjøp enn andre billige tubbs-etterligninger du finner hos fx netthandelen, g-sport etc.,

jeg bruker mine ofte i brattlendt skogsterreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hrmf.......

Kjøpte truger som første par på netthandelen for ett år siden. De har gjort nytten sin i det nære skogsområdet jeg har brukt dem.....

Det må nevnes at jeg her byttet ut flere av delene i både bindinger og reimer under årets bruk,litt mcGyver må man være.... men dog..... hva kan man forvente for 200,-

Jeg har i hvertfall fått mersmak trugeturer...

Kjøper meg et par ordentlige truger til vinters igjen. hva anbefales til en liten gutt på ca 85 netto + oppakning. Trugene vil bli brukt i nærskogen, holder de i mange år, så kanskje på en og annen topptur når barna har blitt større.....

Brukte nettopp ,mine netthandel truger på en overnattings tur, hvor jeg og sekk var ca 110 kg....

Ene bingingen røyk, men det var material svakhet. Ble fikset med webreim.

God tur....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.