Jan Kristian Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 tenkte jeg skulle bestille myggmiddel, og diverse førstehjels-ting fra rei.com, og ser at hvis de sender tinga med ems-frakt, så slipper man fortolling.. slipper man da også å betale moms? (det kommer på over 200 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justanothernut Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Det korte og greie svaret er "nei, du må betale mva på alle varer/sendinger over 200,- og i tillegg må du betale mva på selve frakten" H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Kristian Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 men jeg trenger ikke å betale mva når varene kommer på 196 kr? hvis de tar med frakta også, så kan man ikke bestille mer enn ting for 10$... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erge Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Er varens verdi (uten frakt) under 200,- betaler man ingen moms. Fraktpriser blir bare relevant om man varens verdi overstiger 200,-, da betaler man moms også på frakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskekarsten Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 og det kan bli stoppet i tollen om det er mer enn 20% DEET i myggmiddellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Kristian Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 da får jeg be de sende det med ems-frakt, og håpe på det beste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justanothernut Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 da får jeg be de sende det med ems-frakt, og håpe på det beste.. Hvor mye handler du for, og hvor mye sparer du egentlig når mva blir lagt til? Og hva er ems-frakt? Er det en variant av UPS? Vit da at du ofte betaler fortollingsgebyret bakt inn i portoen... De fleste som handler fra utlandet handler vel enten varer for under 200,- eller relativt dyre varer der besparelsene er store. Ha en strålende dag videre! H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.