glenngb Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Jeg har nå fått i hus støvler, bindinger og et par med nye Åsnes Ingstad. Gleder meg til å få testet disse i påsken Men jeg stusset litt over at det ikke er noe spor i sålen. Langsgående på midten, er det dette som er smørelomme eller er smørelomme det "rommet" som blir igjen under bindingen når man står på skiene? Etter nettsidene deres så sitat: "Utstyrt med spenn og smørelomme." Mine ski er altså helt plane under. lik kjøreskiene mine(Ros. B2). Stemmer dette med dere andre sine der ute som har Ingstad ski? Og hvordan er dette på Nansen eksempelvis? (skulle lagt ut et bilde men håper dere sjønner forklaringen..) Siter
Siig Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Hei har både ingstad og nansen, og dei har ikkje noke bestemt smørelomma under. dei e heilt glatte. Siter
GEITA Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 er smørelomme det "rommet" som blir igjen under bindingen når man står på skiene? Korrekt Og hvordan er dette på Nansen eksempelvis? Mine 2006-modell Nansen har langsgående "stabiliserings"spor Siter
glenngb Skrevet 2. april 2009 Forfatter Skrevet 2. april 2009 hmm.. Så langsgående spor er bare for at skia skal være mer retningsstabil, om jeg har forstått rett. Så uten spor vil skia bli mer "vinglete" / lettere å svinge med? Siter
Bugge Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Det er nok noe sånt ja, har Ingstad selv og syns de er festlige å kjøre telemark med. Kan ikke si at jeg har noe problem med retningstabiliteten når jeg går med skia. Lurer på om langsgående rand kan ha noe å gjøre med friksjonsflate i spor å gjøre? Ang smørelomme, så bruker jeg heller feller enn å smøre mine Ingstad. Jeg har ikke prøvd, men kan forestille meg at smurningen fort blir slitt bort når spennet er såpass flatt. Mulig jeg prøver å smøre de allikevel i påska, siden jeg skal til et område hvor det er ganske flatt. Siter
Armadaaa! Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 De er såpass breie at slike spor ikke vil hjelpe noe særlig! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.